zondag 13 november 2011

13. No Impact week - dag 5,6,7,8

Dag 5 ging over energie besparen of zo min mogelijk verbruiken. Daar ben ik al langer mee bezig, maar nu toch een flink tandje harder deze week. Niks onnodig aan uiteraard en ook de computer maar mondjes maat aan gehad. TV alleen aan voor programma's die ik werkelijk volg en niet als achtergrondbehang.  
Dag 6 was water het onderwerp. Daar ben ik ook al langer mee bezig. Consuminderen is al zuinig en bewust met alles omgaan.
Dag 7 was Goed Doen het onderwerp. Ik ben de hele week al andere mensen aan het helpen als thuishulp en op zaterdag help ik mijn vader van 86 met zijn huis op orde houden. Dan kom ik ook wekelijks even weer bijpraten, want hij is nog steeds een actief baasje.
Dag 8 was de ECO-zondag, tijd om even rustig bij te komen en te evalueren, genieten van buiten, rust en de lichamelijke accu weer opladen.
Later zal ik er nog wel eens uitgebreider op terug komen, want ik ben zeker nog van plan om verder door te gaan met de handvaten van deze week en dan niet maar 1 dag tot hooguit een week voor elk onderwerp nemen, want ik wil nog veel langer doorgaan en ook dieper gaan. Nu raakten sommige zaken zeker wel binnen, maar door de snelheid van steeds weer een onderwerp erbij te pakken, blijft niet alles even goed plakken en permanente verandering heeft gewoon langer nodig.
Toch heeft het wel zin om zo'n weekje eens uit je eigen comfortzone getrokken te worden.
Je gaat toch weer anders tegen je eigen gewoontes aankijken en dat geeft verrassende ontdekkingen. Ik weet heel goed hoe je zuinig boodschappen doet, maar zo no impact mogelijk is toch weer een hele stap verder. Ik kocht bijvoorbeeld wel eens een bakje eiersalade, maar zelf maken is eigenlijk ook erg simpel heb ik ontdekt, verser en gezonder dan zo'n plastic bakje uit de super. Ik ga mijn gewoontes zeker nog eens nader aan de no impact methode toetsen en wil het boek ook eens lezen.       

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!