woensdag 9 november 2011

12. No Impact week - dag 4 Voeding

Dit is voor mij een lastige, om zo duurzaam mogelijk voedsel te vinden, zonder verpakking, lokaal en uiteraard biologisch, schoon enz.
Met een dikke portemonnee kan je veel kopen, natuurvoedingswinkel, internet,groentetas enz.
Maar met een klein beursje wordt het een stuk lastiger om betaalbaar te slagen.
De koffie pads voor de Senseo zijn op en ik ben overgestapt op fairtrade losse koffie, die ik met een filter rechtstreeks op mijn mok zet. Dat is beslist beter dan de ES-pads met onbekende afkomst. De filter gebruik ik meermalen. Als afval hou ik nu 1 filterzakje over voor meerdere mokken koffie i.p.v. een pad per mok.
Mijn volkorenbrood bak ik zelf in de bbm op nachtstroom.
Als avondeten heb ik vandaag duurzaam gevangen kibbeling gegeten, met twee hollandse aardappels en een paprika in de koekenpan gebakken. Gisteren en eergisteren had ik een pan zelfgemaakte snert op mijn menu. Van spliterwten, knolselderij, winterpeen, prei, ui en laurierblad. Zelfgesneden uiteraard, maar niet alles 100% biologisch. Erbij was roggebrood met spek of volkorenbrood.
Morgen wordt een vleesloze dag. Meergranenpannenkoeken met homemade pruimenjam via de lokale ruilkring binnen gekomen. 
Appels heb ik ook nog liggen, die komen vrijdag op het menu via een kennis binnen gekomen die meedoet aan 'adopteer een appelboom'-project. 
Stoofperen zijn voor het weekend, bij een lokale kweker gekocht langs de weg in mijn buurt. Op zaterdag eet ik brood, dat is mijn niet-kook-dag.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!