zondag 27 november 2011

23. Druk consuminder weekend

Vrijdag is ook een gewone werkdag, maar dan prive bij een jonger stel. Ooit ben ik tijdelijk bij haar moeder thuishulp geweest, na een valpartij had ze tijdelijk assistentie nodig. 
Haar dochter en man werken allebei, hebben een groot huis, dus die konden ook wel hulp gebruiken. Daar werk ik inmiddels ook al een aantal jaren en de moeder help ik af en toe nog met de hoge klussen die ze zelf niet kan. Daar ben ik half in de familie opgenomen inmiddels. Moeder woont vlak bij en komt regelmatig koffie drinken, dus dan spreken we elkaar weer. Ze doen ook vaak even samen de weekendboodschappen en ook de lunch wordt regelmatig gezamelijk genuttigd.
Vrijdagmiddag doe ik tegenwoordig ook mijn weekend boodschappen bij de Lidl in Nootdorp, omdat ik daar dan praktisch langsfiets op weg naar huis. Vroeger deed ik het op zaterdag na mijn vaders huis in Delft, maar dan moest  ik nog een aardig eind omfietsen en nu gaat het in één moeite door.
Zaterdag ben ik uiteindelijk met mijn jongste zoon naar Nijkerk gegaan, op bezoek bij de jongste dochter, vriend en zijn ouders. Allerhartelijkst werden we ontvangen en het was gewoon erg gezellig.
Zelfs zoonlief, die doorgaans niet zo'n visite man is, had geen enkele haast om weer naar huis te gaan. Hij reed met zijn bestelautootje van de zaak, dus mijn Jumbo-treinkaartje heb ik nog steeds niet gebruikt. Ik moet nog oppassen dat ik ze ook gebruik, want ik heb er nu nog twee die allebei tot eind december geldig zijn. Eentje om mijn oudste dochter en kleinzoon op te zoeken in Enschede en de tweede had ik dus gisteren willen gebruiken, maar dat bleek niet nodig te zijn.
Op zondag doe ik normaal mijn eigen huisje, maar ik help mijn vader ook normaal op zaterdagochtend om zijn huis op orde te houden. Hij houdt het wel een beetje bij, maar hij is 86, dus stofzuigen, dweilen en de badkamer/wc's schoonhouden is mijn wekelijks werk en af en toe de ramen weer eens doen.
Vanmorgen dus eerst maar weer richting vader gegaan en op terugweg kwam ik een tafeltje/lektuurbak tegen bij een vuilniskiepbak.  Helemaal mijn stijl en eerst fietste ik nog even door, maar al denkend toch hevig in de remmen geknepen en weer omgedraaid.
Ik denk dat een soort ouderwets telefoontafeltje is eigenlijk, vierkant en van donker hout met twee plankjes onder en een laatje dat naar twee kanten uitgeschoven kan worden en aan weerszijden zit een vakje voor lektuur. Het laatje in de fietstas gestopt en de tafel achterop gezet en toen maar gaan lopen. Want het was best een behoorlijk zwaar degelijk gemaakt ding en het bleef niet vast genoeg achterop staan om ermee te durven fietsen. Het werd wandelen dus en een uurtje doorstappen i.p.v. nog 10 a 15 minuten fietsen.
Maar ik had mijn salontafeltje gevonden voor niks zo. 
Precies de goede kleur en ongeveer het formaat wat ik  zocht, niet te groot en ik was al heel wat keren de kringloopwinkel ingeweest om te kijken of er iets kwam wat paste bij mijn andere meubilair. En nu stond het er gewoon. 
Gelijk de kamer ingeschoven en nu ben ik gewoon erg blij met de "nieuwe" aanwinst.    
Gelijk weer aan het schuiven gegaan, want ik had er nu tijdelijk een rond licht rotan tafeltje staan en die mag nu naar boven samen met de ene rotan stoel die ook nog tijdelijk in de kamer stond. Dat geeft ook weer meer eenheid en ruimte.
  

3 opmerkingen:

  1. Mazzeltje... zomaar een tafel te vinden, leuk zeg!
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je nu het felbegeerde tafeltje in je bezit hebt. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mazzeltje! Precies je stijl en dan ook nog helemaal gratis. Goed dat je bent teruggegaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!