dinsdag 8 november 2011

11. No Impact week - dag 3 Vervoer

Vervoer is ook geen probleem. Begin van de zomer heb ik een gebruikte fiets met trapondersteuning overgenomen, om de auto meer te laten staan en totdat het echt gaat vriezen pak ik elke dag de fiets.
25 km is mijn dagelijks woon-werkverkeer, dus de fiets spaart heel wat liters benzine uit, zeker toen de benzine steeds duurder werd, was de berekening al heel snel gemaakt. Na drie maanden fietsen had ik de aanschaf er al zeker dubbel en dwars uit. En elke maand langer fietsen is alleen maar besparen. Er moet wel wat groene stroom in, maar ik tank na elven de accu op de nachtstroom bij. Net als mijn mobiel af en toe, wassen doe ik in het weekend, drogen gewoon buiten of op het rek boven aan de trap. 
De lift heb ik wel gebruikt, ben 58 dus niet meer piepjong, dus traplopen wordt wat zwaar en daarbij nog 6 uur per dag als thuishulp bij ouderen werken is op zich al zwaar genoeg. 
Voor langere reizen sla ik treinkaartjes in de aanbieding in. Ik heb een dochter in Enschede wonen en eentje in Nijkerk, dus zodra er weer ergens een aanbieding is, koop ik er een paar. Ik heb nu nog twee Jumbokaartjes liggen en ga dan per trein op 1 dag op en neer op familiebezoek. Met mijn oude autootje red ik dat niet meer en zeker niet voor die prijs.   
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!