dinsdag 22 november 2011

19. Toen was er zon

Ineens ziet de wereld er weer een stuk vriendelijker uit. Ik zie zon en zowaar de overkant weer. Gelijk voel je meer energie binnenstromen en daar moeten we maar gelijk gebruik van maken.
Stevig opruimmuziekje aan en gaan met die banaan. Die ik trouwens ook nog even op moet diepen voor een lekkere smoothie zo. Een groot glas extra energie en vitamientjes maken. 
Want ik had last van de mistblues, geloof ik. Moe, geen zin, niet lekker in mijn vel zitten en niks leuks meer zien, terwijl er toch genoeg leuke dingen ook gebeuren, maar even niet bij mij, leek het wel.
Maar de zon doet wonderen en ineens is die blues weer weggetrokken.  
Heerlijk zo'n zonvriendelijke dag ertussen en laten we hopen dat het donderdag ook weer zo'n mensvriendelijke dag wordt.
Blauw is toch een stuk aangenamer om te zien dan zo'n wattendeken grijze dag.

Vanmorgen al op de fiets gesprongen om een klein boodschapje te doen. Een lange mail naar jongste dochter teruggeschreven die ook een geestelijk steuntje in de rug nodig had en nu weer over tot de orde van de dag.
Beetje genoten van mijn vrije dag door eerst eens lekker uit te slapen, me ingeschreven bij werk.nl om ander werk te zoeken en nu even bijgelezen met een bak koffie.
Zometteen de stofzuiger maar eens aanzetten om als een tornado mijn huisje door te gaan. Ramen even lekker open zetten en luchten maar. 
De katten hebben hun sporen ook weer achtergelaten, dus als Miep Kraakhelder mijn huishoudschortje aantrekken en met de nodige milieuvriendelijke attributen hun sporen weer wegwerken.
Miep komt al niet vaak langs, dus gelijk maar eens goed gebruik van haar maken. Ze is meestal zeer aktief in andermans huizen.
Maar vandaag schijnt de zon en Miep is in opperbest humeur.  Ze ziet het helemaal zitten en gaat los zo.
Er is voldoende eten in huis, er is nog veel leesvoer dat op me wacht, maar eerst de handjes uit de mouwen en mijn wijze woorden en gedachtes ook praktijk laten worden. Mijn weekje vrij is ook om iets uit mijn handen te laten komen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!