maandag 12 december 2011

38. Consuminder Maandag

Vandaag weer een dagje werken en fietsen, want autootje is momenteel bij een neef in reparatie, maar nog niets van gehoord.

In de ochtend werk ik als thuishulp bij een heel kwiek dametje van 93. Ze rijdt nog auto en gaat momenteel naar een muziekcursus. Zij geeft me de vrije hand dan, krijg dan een kop koffie en ze geeft even door wat ze aan extra's gedaan wil hebben en vervolgens gaat ze.
In de middag werk ik bij een Afgaanse mevrouw. Daar wil ik graag weg en ik heb gisteren een mailtje naar mijn zorgmanager gestuurd of ze niet iemand anders kunnen vinden die daar naar toe wil en/of misschien haar taal spreekt. Ik kan geen normaal gesprek met haar voeren, ze heeft vreemde gewoontes en na een jaar zie ik geen verbetering komen. 
Op de fiets ben ik zo'n driekwartier onderweg en terug ook uiteraard, terwijl ik het met de auto in 20 minuten kan doen. En morgen wordt het weer storm en regen, hoorde ik bij het weerbericht.
Ik bof nog dat het steeds boven nul is en ik nog maar 2 x echt mijn regenpak aan moest trekken de afgelopen tijd, maar je boterhammetje buiten op eten is nu ook niet meer echt een pretje. Maar het scheelt uiteraard wel weer benzine tanken.

Boodschappen stonden niet in de planning, maar ik ben wel even langs een Primerawinkel geweest. Ik had nog een cadeaubon van 5 euro van mijn verjaardag in juli over en was mijn shag-etui al een tijdje geleden verloren, al was die ook wel dringend eens aan vernieuwing toe, dus zo'n ramp was het niet.
Maar de pakjes shag vlogen regelmatig open in mijn tas, dus nu toch maar weer op zoek naar een ander etuitje. En die was er voor 5,95, dus voor 0,95 eurocent kan ik weer een paar jaar vooruit. Ik weet het, niet roken is nog gezonder en voordeliger, maar ik draai mijn eigen sigaretjes, koop shag meestal in grootverpakking, en ik hergebruik een shagpakje eindeloos, zodat de plakker vaak ook niet meer werkt.

Eten werd vandaag een éénpans gerecht. Ik had nog vijf verse worstjes in een pakje zitten die aan de datum waren en nodig op moesten, dus die in koekenpan aangebraden, daarbij een flinke aardappel in blokjes gegooid en wat kruiden en spruitjes in halfjes gesneden erbij, kopje water erbij en na 10 minuten was het water opgestoomd en is de rest gaar en heerlijk eetbaar. Nog vier worstjes te gaan en nog bloemkool, lof, bietjes en spruitjes in voorraad. Dus genoeg vers in huis. Het is eerder de kunst om alles op te gebruiken en niks te laten verpieteren, dus het zal de lof eerst worden als kwetsbaarste groente, dan de bloemkool zien te verwerken en daarna spruitjes en de verse ongekookte bieten kunnen nog wel even blijven liggen. Daarna de vriezer induiken om die ook leger te krijgen, dus er komt voorlopig ook nog geen vlees/vis meer binnen. Afgelopen vrijdag heb ik ook geen weekboodschappen meer gedaan, ik maak nu gewoon op wat er is. Anders ging ik op vrijdag naar de lidl en nam dan weer vers vlees mee voor komende week, maar ik wil nu inlopen. Vandaag het laatste koelkast-verse dus opgebraden en daarna moet ik de vriezer-voorraad wel aanspreken. 
Meel is nog genoeg in huis en een bbm, dus brood kan ik ook zelf maken. Ik probeer de winkel voorlopig zoveel mogelijk te mijden.    

4 opmerkingen:

  1. Wow ik heb echt bewondering voor jou. Zo als dappere eenzame fietser op weg over je stuur gebogen maar he, wel een goeie pot eten voor jezelf gemaakt!

    Als je zo graag rookt, gewoon lekker blijven doen toch. Tot je het echt zat bent. Of niet. Joh zo veel mensen hebben zoiets. Drink zelf graag een biertje. Andere mensen gokken. Weer anderen werken als gekken voor hun 'rush' maar dat is dan wel weer geaccepteerd.

    Enjoy :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat je het zo knap voor elkaar krijgt, maar het zou eigenlijk niet zo moeten zijn. Op leeftijd en dan nog heel hard moeten sappelen. Ik hoop op betere tijden voor je! Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk lukt het je vandaag om nog een beetje tegen de storm in te fietsen. Het waait toch behoorlijk hard nu! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 93 en nog autorijden! Dat biedt hoop voor de toekomst!

    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!