zaterdag 3 december 2011

28. Zaterdagblues

Na een week hard werken als thuishulp in andermans huizen is de zin soms ver te zoeken om thuis nog eens aan de gang te gaan. Dan moet ik me soms bij kop en kont pakken om hier ook nog eens aan de gang te gaan.
De afwas is vast weer gedaan. Ik heb mijn welcome standaard met heide die naast de voordeur hoort te staan voor de zoveelste maal opgeraapt omdat hij weer omgewaaid lag en nu maar binnen gehaald.
Het weer helpt ook niet erg mee. Normaal ga ik op zaterdagmorgen mijn vader ook nog helpen met zijn huis, maar ik kan momenteel de moed niet opbrengen om nog eens op de fiets te springen.
Gelukkig is het geen ramp als ik eens een keertje oversla. Hij heeft er begrip voor dat ik me niet door regen en wind nat laat regenen. Hij weet dat ik toch wel kom als het wat beter wordt.
Helaas is mijn autootje ook in staking momenteel en ik fiets eigenlijk al maanden, maar op een dag als vandaag mis ik toch wel de beschutting van mijn autootje en ik vrees de tijd dat het weer nog slechter wordt.
Nu is al niet altijd aangenaam om tussen de middag in mijn half uurtje pauze van adres 1 naar adres 2 te fietsen en mijn boterhammetje buiten op te eten. Al heb ik slechts één keer mijn regenpak echt nodig gehad, dus ik bof nog.

Vorig jaar om deze tijd lag er een dik pak sneeuw.  

Nu is de temperatuur amper nog onder de 0 geweest. Ik tel mijn zegeningen best wel, maar soms heb je van de dagen. Dat je niet vooruit te branden bent.  Vandaag is er zo één.
Mezelf maar weer eens een schop onder de bips geven en meer zien te genieten van het leven. Mijn boodschapjes zijn gelukkig al binnen en nu de chaos uit mijn huis en hoofd nog weg zien te werken. 
Een paar uurtjes kwaad maken en het wordt wel weer gezellig. Maar ja, je moet het wel even doen.
Nog meer mensen last van een herfstblues?
Kunnen we elkaar geen liefhebbende schopjes geven? Ik zou graag een portie moed onvangen om er weer even tegen aan te gaan.
  

1 opmerking:

  1. Als je de foto van vorig jaar zie ben ik stiekem toch al heel erg blij dat dit nu nog niet het geval is. Maar elke dag me bed uit als het donker is, en dan ongeveer donker als ik thuis kom maakt het er niet vrolijker op.

    Maar inderdaad gewoon een schop onder de kont en gaan

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!