zondag 11 december 2011

36. Give away LLMM en zondagmorgen

Kom net een leuke Give Away tegen bij Lekker Leven Met Minder Kijk hier
Versimpel je leven, dat wil toch iedereen in consuminderland.
Alle titels van boeken die ik tegenkom in blogland en nog niet ken, noteer ik tegenwoordig. Zodat ik nog eens rond kan kijken of ik ze 2de hands tegenkom.
Vroeger kocht ik elk boek nieuw, zodra ik iets interessants tegenkwam. Iedere nieuwe rage, elk mogelijk interessant boek.
Maar allang geleden heb ik daar een stop op gezet en mag nu alleen nog 2de hands snuffelen of via de bieb. Elke rage gaat weer voorbij en het boek duikt vanzelf wel op in het 2de hands of rommelmarktcircuit. Levenstromingen als consuminderen, NLP,maar ook dieeten, kookboeken, tuinboeken, enz.
Ik heb zo'n brede belangstelling, dat een boekenmarkt soms ook een poosje verboden gebied is. Ook nu ben ik in drie, vier boeken tegelijk bezig om te lezen en ik heb nog liggen die ik nog moet lezen, dus mag ik er zelf voorlopig niet op uit.
Eerst maar eens lezen wat er is.
Vanmorgen voor het eerst in tijden eens uitgeslapen. Heerlijk voelt dat aan. Meestal ben ik rond 6/7 uur wakker en ga er dan maar weer uit, maar vandaag heb ik het tot half tien in mijn bedje uitgehouden en dan smaakt zo'n  eerste bakje koffie weer heerlijk. De verwarming een beetje aan en even de computer aan om bij te lezen.
Dat is heel pettig wakker worden. Door de weeks lukt dat nooit. Dan is het opstaan met een bak koffie, nieuws even kijken, brood smeren en wegracen doorgaans. Op zaterdagochtend help ik mijn vader doorgaans en alleen zondag is mijn bijkomdag.
Daar geniet ik nu dubbel van. Lekker niks moeten en even heerlijk langzaam op gang komen.
De eerste kerstspullen heb ik al gevonden, die ga ik zo eens te voorschijn halen, want ik vind het wel een heel knusse tijd. Lekker overal kaarsjes en waxinelichtjes aan en hier en daar wat leuke kerstaccenten.
Die mogen dan ook tot ver na nieuwjaar best blijven staan. Sommige mensen halen direct na de kerst weer alles weg, maar ik sudder nog wel een tijdje na.
Liefst hou ik eigenlijk het hele jaar de kerstsfeer vast, daarom dit jaar gewoon lekker simpel en dat mag gewoon deels blijven. Ik heb nog een mooi gevormde flinke tak uit Belgie meegenomen en die komt voor het raam te hangen, nu met kerstversiering, maar die mag blijven hangen. Dan komen daar straks weer gele voorjaarsversieringen aan en later zomer- en herfstaccenten.
Laat de zondag maar heerlijk komen.




  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!