zondag 29 januari 2012

56. Rommelmarkt

Vandaag verliep de dag ook geheel anders dan dat ik in gedachten had. Vanmorgen eerst langs mijn vader met een bokkige auto, die niet lekker loopt zolang hij niet goed warm is. En dat hield in dat ik eerst een kilometer of wat de verkeerde kant uit langs een rustig weggetje reed zodat hij goed warm was en dan pas echt de weg op durfde te gaan. Dat hou je ook niet eeuwig vol, dus we hebben de auto maar weer voor de derde keer weggebracht.
Mijn vader wilde er wel graag even uit, dus op naar de rommelmarkt in Schiedam maar even. Dat vindt hij leuk en ik ook wel, dus af en toe gaan we eens samen. 
Vandaag was voor mij wel een goede dag.

Voor 9,50 had ik een 'ouderwetse' stoof, een apart houten krukje, een leuk 'antiek' schilderij voor aan de muur en een wit 1pits petroleumstel. 
Vooral met het laatste was ik erg blij, ik had al wel een 2pitter, maar die stond meer voor de sier. Nu wil ik ze ook echt gaan gebruiken.
Het krukje heb ik even bij mijn pa laten staan, er zaten wat kringen op dus die had nog een verfje nodig en hij had het goede kleurtje nog wel in voorraad staan. Het schilderij is natuurlijk nep-antiek, maar ik vond de afbeelding leuk en voor 1,50 heb ik een nep oude meester aan de muur straks. De stoof was 2 euro en zelfs in de kringloop of het Goede Doelenwinkeltje werden ze veel duurder aangeboden. 1 euro voor het krukje en 5 euro voor het petroleumstel en ik was helemaal blij weer met mijn vergaarde schatten. Soms is er gewoon niks en dan koop ik ook niks, maar deze ronde was weer even leuk.

Foto's kan ik helaas even niet maken, moet eerst mijn snoertje vinden om het toestel weer leeg te maken. Die is even zoek geraakt in de interne kamer verhuizing. Maar het komt wel weer tevoorschijn.

Laat thuis en de fiets gelijk weer meegenomen, dus morgen maar warm aankleden. Muts en sjaal opzoeken en extra dunne broek onder de lange broek aan, want het was wel erg koud vanmiddag al. En 's morgens is het nog een tikkie erger. 

Vanavond makkelijk gegeten. Ik ben een vervente 1-pansmaaltijdmaker sinds ik alleen woon. Wel met verse ingredienten, maar ik gooi alles bij elkaar in de koekenpan. Vandaag blokjes aardappel, ui, tomaatjes, verse Brussels lof en een paar knakworstjes als vlees, dat laatste was wat minder, maar het stond nog in de voorraad en het was snel klaar. Met vers vlees of kipfilet begin ik met het vlees aan te braden en voeg er dan de aardappelblokjes aan toe en de groente als laatste, alles even goed aanbraden en dan nog tien minuten met een half kopje water laten sudderen en alles is gaar en klaar doorgaans. Alleen groot vlees moet apart, maar vaak zijn blokjes of kleinere rundergehaktballetjes ook even snel gaar.     

      

2 opmerkingen:

  1. Goeie vondsten. Leuk is dat he :) Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen geld voor zoveel leuke spulletjes. Zo heb je nog eens waar voor je geld. Geniet ervan !

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!