donderdag 19 januari 2012

53. Verder consuminderen

Deze week erg zuinig aan gedaan en echt alleen het minimale gehaald. Wat verse groente als uien en winterpeen, waar je veel kanten mee uit kunt. Er zit ook nog veel groente in de vriezer en er staan nog wat potten en blikken ook.  
Eco toiletpapier,een diervriendelijk speklapje en veg. roerbakreepjes om als parttime vegetarier door het leven te gaan. Scharreleieren om te kunnen bakken. Heb ook een dag volkorenpannenkoeken gegeten. Uiteraard zelf een beslagje gemaakt van bio-melk, volkoren meel en twee eitjes erdoor, met o.a. paprikablokjes en wat uiensnippers. Een keer nasi gemaakt met o.a. prei uit de vriezer, die ik zelf had ingevroren bij een aanbieding, met een half bakje veg. roerbakreepjes en het smaakte prima.
Gisteren kreeg ik bij een client een bak zelfgemaakte erwtensoep mee en drie flinke halve spekpannenkoeken. Zij is van Indonesische herkomst en kookt graag en lekker, maar altijd teveel. Af en toe schuift ze me weer eens wat toe,  een heerlijke bamisoepje of een lekker rijstgerecht en ik zeg geen nee, want ze maakt er echt veel werk van. Er gaat altijd van alles door. Van alles een beetje, maar bij elkaar zalig. Ze heeft nu wel een Hollandse jongere man, dus ook erwtensoep en de Hollandse pot staat regelmatig op het programma, maar wel afwisselend. Want manlief houdt wel erg van rijstgerechten en zij wel van de Hollandse pot op zijn tijd. 
Mijn Senseo is even padloos en ik neem niet de moeite om speciaal doorvoor naar de winkel te gaan. Ik had nog losse koffie staan en een snelfiltertje dus zet ik nu gelijk in een mok een bakje koffie. 
Moet me alleen nog verdiepen in de plastics/kunststoffen. Daar las ik van de week weer ergens over, dat een elektriche waterkoker ook niet erg gezond zou zijn, vanwege het plastic gehalte en het kokende water erin. Ik heb ook een kunststof broodtrommel, en hergebruik van lege petflesjes zou ook niet gezond zijn. Klok horen luiden, maar klepel nog kwijt. Er valt nog heel wat te onderzoeken en het valt niet mee om alles groen, duurzaam en ecovriendelijk te doen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!