zaterdag 14 januari 2012

51. Stapje voor stapje groener worden

Het valt nog niet mee, maar stapje voor stapje worden we weer een stukje groener.
Vanmiddag nog een paar kleine boodschapjes gehaald, nog niet bij de natuurwinkel, maar bij de lokale ah.
Maar wel opgepast dat het grotendeels goed was, een makreel met certificaat voor vanavond op brood, twee bakjes vleesvervangers pittige tofubrokjes (2=1) en twee doosjes eieren ook 2=1, scharrel enz.
Groente was er nog en er zit ook nog genoeg in de vriezer en in potjes en blikjes. Dus daarvoor hoefde ik nog niet op stap. 
Mijn eigen brood vandaag ook weer vers gebakken en het rook me toch een partij lekker dan in huis.

Tussen drie en vier kwam er een budgetcoach op de lokale radio, dus daar even naar geluisterd, maar die had weinig nieuws te vertellen. Dan de mail maar even kijken en wat blogjes lezen die weer nieuw waren. 

De kattenbak had ik vanmorgen al verschoond, de was weer gedraaid en zo kabbelde de dag weer verder. De afwas weer gedaan van een paar dagen, oud papier bij elkaar gezocht, wat administratie opgeruimd.
Leeg maken/ruimen is nog steeds de actie van de dag.  Telkens weer een stukje aanpakken.  
Net mijn strookje vitrage voor het raam weggehaald, die mag ook wel weer eens een sopje, maar dan kan je gelijk wel weer erg naar binnen kijken, dus daar de eerste aanblik ook gelijk maar weer glad getrokken. Kijken of ik morgenochtend gelijk moed heb om de ramen even te zemen. Voor een client had ik dat allang gedaan, maar zelf blijf ik er soms lang tegenaan hangen. Mijn katten liggen vaak op de vensterbank, half op de gordijnen dus die hadden ook hard een sopje nodig.
Mijn wasmiddel is inmiddels ook eco, groen en biologisch geworden.
Morgen weer een volle dag met vader helpen, verjaardag vieren, dus dan blijft er niet veel tijd over voor andere zaken.
Straks even lekker eigen huis & tuin kijken en een  vers gebakken boterhammetje klaar maken met een lekker vers groentensoepje erbij en dan is het genieten om 6 uur. 
Lekker binnenkijken in andermans huisjes, mag ik graag doen, ook funda mag ik graag eens afgluren. Ooit wilde ik graag naar Friesland, Groningen of Drente verhuizen en nog mag ik daar graag eens wat huizen bekijken. Werk, kinderen en ouders hielden me tegen en nu is het toch ook weer de leeftijd die parten gaat spelen. Je word toch een dagje ouder en ik sta er alleen voor.   

2 opmerkingen:

  1. Het is fijn om stapje voor stapje helemaal je leven weer opnieuw in te richten.
    Kan me wel voorstellen dat oude dromen over andere provincies in een ander daglicht komen te staan als je denkt aan ouder worden. Aan de andere kant: zo is er altijd wel iets dat je tegenhoudt. Dan weer kinderen, dan weer ouders. In het ergste geval kan je ook altijd weer terug nietwaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lekker dat je elke dag weer een beetje ruimte kunt creeëren in je huisje. Ik kan me best voorstellen, dat je in je eentje niet zoveel zin hebt om afscheid te nemen van vrienden en familie. Je vader heeft je ook nodig en dat zijn allemaal dingen, die je tegenhouden.

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!