zondag 1 januari 2012

47. Nieuw consuminder jaar 2012

Heerlijk het nieuwe jaar ingegeleden en kwam net de volgende uitspraak tegen, die ik wel heel erg mooi vond.
De gelukkigste mensen hebben niet van alles het beste, ze proberen het beste van alles te maken.
Dat vond ik wel eentje om op te schrijven en af en toe eens even te herhalen voor mezelf.
Want dat is wel mijn manier van leven, als alles lekker gaat.
Soms vergeet ik het wel eens even, als de dingen niet goed gaan, dan zie zelfs ik geen leuke dingen meer verschijnen en dan moet je wel eens even stilstaan bij wat er wel is.
Er is een simpel leuk huisje. Ik ben daar in prettig gezelschap van twee hele lieve rode ex-katers. Eentje gaat regelmatig gezellig in mijn nek liggen of voor mijn toetsenbord zitten als hij aandacht wil. Bij voorkeur als je net een lekker stuk aan het typen bent. 
De buren zijn aardig en de mensen om me heen ook bijna allemaal, dus wat wil een mens nog meer.

Een net opgeruimd huisje zal ik zelf moeten doen, daar ga ik in 2012 weer mee verder. Beneden is het al grotendeels zoals ik voor ogen had.
Nog een kwart moet ik omgooien, maar daar heb ik een sterk iemand bij nodig. Driekwart is ongeveer zoals ik in gedachte had.

De keuken wil ik ook nog eens leeghalen en opnieuw indelen. Al zal hij nooit groter worden, bepaalde dingen kunnen nog net even anders gezet worden zodat er meer werkoppervlak komt. Ik wil voor een kleinere lage zuinige koelkast sparen, zodat ik daar bovenop een brede plank kan maken, die over de wasmachine en koelkast kan vallen dan, zodat ik daarop mijn senseo en nog wat dingen die ik vaak gebruik, kan zetten. Nu staat dat constant op mijn aanrecht en dan blijft er maar weinig ruimte over.
De magnetron kan ook elders staan, die gebruik ik nu nog amper. Ik heb bijna nooit kliekjes, hoef ook geen maaltijden meer op te warmen voor zoonlief die altijd laat thuis kwam, maar nu zijn eigen stekje heeft. Kortom het ding staat eigenlijk nu alleen plaats in te nemen. Een elektrische oven en grill zitten ook in mijn fornuis en die gebruik ik ook alleen in het weekend zoveel mogelijk. Het ding is al vele jaren oud en alles doet ook niet meer zoals het hoort. Het plateau draait niet meer, en de electronische klok heeft soms ook een eigen wil.

Net als het leven zelf gaan dingen soms haperen en vandaag was ook zo'n dag. Autootje was door een neef gerepareerd, maar wilde toch niet rijden. Net weer eens een poging gewaagd en pas na heel veel pogingen de auto rijdend uit de parkeerplek gekregen en toen wilde hij vervolgens niet meer terug. Eigenwijs de motorkap opengezet en aan wat dingen lopen drukken en draaien. Stationair liep hij wel, maar zodra ik hem in een versnelling wilde zetten, voor- of achteruit maakte niet uit, sloeg hij weer af. Rookwolkjes, knallen, leek wel vuurwerk, maar ineens pakte hij toch. Blokje rond gereden en weer achteruit een parkeerplek in gereden. Nu weer afwachten of ik er morgen mee wegkom of toch de fiets maar weer pak.
Dat blijft ook een verrassing, net als het leven zelf soms.
Morgen weer werken en over tot de orde van de dag. Helaas, want ik had best nog een weekje langer vakantie willen houden.

2 opmerkingen:

  1. Wat vervelend dat je auto nog steeds niet echt mee wil werken. Ik vind het wel heel dapper van je hoor dat je zelf geprobeerd hebt om 'm weer aan de praat te krijgen. Ik weet echt niets van auto's.
    Ik wil je een heel mooi 2012 toewensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. balen van je auto! Een heel fijn 2012 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!