zaterdag 2 juni 2012

89. In blijde afwachting

Middelste dochter is hoogzwanger en er is een kleinzoon op komst.
Dat weten we al en afgelopen donderdag is ze ingeleid omdat a.s baby wel erg groot/lang? werd. Maar tot op heden is er nog geen verdere actie aan het front, dus plakken we aan de telefoon vast in afwachting van nadere berichten.
Ook beide andere dochters sms-sen steeds of ik al wat gehoord heb, maar helaas, de baby heeft geen haast om op de wereld te komen nog.
Het wordt mijn vierde kleinkind, maar iedere keer is het toch weer erg spannend of alles weer goed gaat met moeder en kind tijdens en vlak na zo'n bevalling. Ook al lijkt alles ogenschijnlijk volgens het boekje te gaan, er gebeuren toch ook vreselijke dingen op het laatst soms. 
Ik ben altijd weer heel erg blij als alles goed achter de rug is en tot die tijd blijft het toch afwachten.

Bij kleinzoon 1 ben ik bij de geboorte geweest, niet bij de bevalling zelf uiteraard, dat is voor de ouders zelf al hectisch genoeg. Maar zodra de tekenen er waren, ben ik in de auto gesprongen op verzoek van mijn dochter en met andere Oma hebben we in het ziekenhuis de komst van de kleinzoon afgewacht. Delft-Enschede was een hele rit maar ik was er ruim op tijd en ik ben na de bevalling ook nog een paar dagen gebleven om van de kersverse kleinzoon mee te genieten. Toen kwamen kort na elkaar twee kleindochters dichter bij huis, zoonlief werd vader van twee prachtige meiden, die inmiddels al weer vier en bijna drie zijn. 
En nu wachten we weer op de geboorte van een kleinzoon. 

Consuminderen doen de ouders ook. Veel werd via marktplaats en via kennissen aangeschaft/gekregen en ook schoondochter koopt heel veel meidenkinderkleding gewoon via een rommelmarkt of krijgt/ruilt met vrienden enzo. De meiden lopen er altijd heel k(l)eurig bij, want schoondochter wast en strijkt alles bij het leven.
Nu staat ook weer van alles klaar voor de nieuwe baby. Box, wagen enz. komen via marktplaats. Alleen een bedje en kast zijn nieuw aangeschaft voor deze eerste baby.


1 opmerking:

  1. Spannend, hopelijk kunnen we je snel feliciteren. Wel een heel leuke tijd om een kindje te krijgen, zo lekker in de zomer :) Hoop dat alles okee is met mama en kleinkind!

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!