woensdag 4 april 2012

72. (H)eerlijk consuminderleven

Soms zakt het consuminderen even naar beneden en dan moet ik gewoon weer even de touwtjes wat strakker aantrekken. 
De boodschappen en uitgaves worden dan weer een tijdje genoteerd en een goed menuutje sprokkelen om weer bij de les te blijven. 
Soms ben ik gewoon een beetje moe en maak er maar wat van en dat is niet altijd de beste keuze. Met een menu op de achtergrond bereid ik maaltijden beter voor en gaan er ook minder produkten verloren, die anders gewoon vergeten worden of blijven liggen. 
Voor twee keer koken heb ik ook maar weer eens ingevoerd. Gisteren hutspot gemaakt voor twee maaltijden en vandaag nasi voor twee keer. 1 x eten en 1 x vriezer voor later. Zo krijg ik weer een voorraadje voor de dagen dat ik minder tijd/zin heb om te koken.
De voorraad moet ook weer eens doorgespit worden en de vriezer leger gegeten.
Vandaag ook weer de nieuwste Genoeg opgehaald bij Lisa van http://ontrommelen.net/  en gelijk een boek te leen gekregen om lekker met de Paasdagen te kunnen lezen. Ik had er wel van gehoord, maar vond het boek aardig prijzig en dan noteer ik de titel wel, maar wacht dan tot het 2de hands weer opduikt. Nu kan ik het vast uitgebreid inkijken. Heerlijk, zulke lieve contacten.
Vorige week had ik ook iemand geholpen met inpakken en daar kreeg ik een mooie zwarte jas mee en twee broeken, die mijn jongste dochter weer passen en een tas met boeken. Twee boeken die bovenop lagen gingen gelijk al naar mijn schoonzoon, die is gek op japanse manga-tekenfilms en pas gisteren had ik even tijd om de tas verder te bekijken.
Voor drie boeken weet ik geen direkte bestemming, maar alle andere zullen zeker lezers vinden. En zo gaat het steeds. Maandag kwam ik bij een schitterende 91 jarige mevrouw helpen, wiens leven zo een programma als De Stoel kon vullen, daar kreeg ik een babyluiertas mee, toen ze hoorde dat er een kleinkind onderweg was. Zij dook een kast in en toverde daar een babytas uit. Gisteren kwam de mevrouw waar ik toen werkte ineens met een stapel boeken binnen, die daar blijkbaar naar grofvuil gingen. Zij vond dat zonde en sleepte een stapeltje mee naar binnen. Daar zat 1 boek bij dat mij wel interessant leek om te lezen en zij bleek dat boek ook in haar boekenkast te hebben staan. Eerder zijn we ook wel eens in de oudpapier bak van de flat gedoken, omdat daar ook stapels boeken in gegooid waren. Zij brengt ze weer naar een kerk voor de boekverkoping en een paar heb ik er toen ook opgevist om zelf te lezen. Er wonen veel ouderen en soms wordt er ineens een huis leeggehaald en van alles weggegooid. Alles voor grofvuil wordt dan eerst in de centrale hal gezet en we hebben daar ook wel eens wat weggehaald weer, een mooie witte dubbele hangkast voor mij o.a. en voor haar een hoge boekenkast.
Tegenwoordig ben ik wel heel erg kritisch voordat ik weer wat binnensleep.
Vroeger nam ik van alles aan om er vervolgens wel weer een ander huis ervoor te zoeken.
Nu moet ik er wel iemand voor weten en sleep ik niet alles meer mee. Want ik ben geen opslagplek meer, sinds ik aan het ruimen geslagen ben. Ik heb zelf nog te veel spullen op sommige plekken.    
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!