zondag 25 maart 2012

69. Zomertijd, vakantie en zorg(en)

Heerlijk, een weekje vakantie!
Lekker uitrusten en lekker aanrommelen in de tuin. De klok verzet ik later wel, al had de computer zichzelf al op tijd gezet.
De ochtend vliegt zo wel voorbij. Ik realiseerde het me pas toen het zondagmorgenpraatprogramma voor mijn idee veel te vroeg begon en toen was het ineens aha, daar ligt het aan.
Kopje koffie en een boterhammetje en de dag is weer gestart.
Vrijdag ben ik gezellig bij Lisa van Ontrommelen langs geweest. Zij bood me wat Genoegs aan om te lezen en daar zei ik geen nee tegen.
Heel lang heb ik het blad wel gelezen, maar na de verhuizing moesten er toch een aantal zaken geschrapt worden. En dan sneuvelden er als eersten in mijn geval dan toch de krant en de abonnementen waar ik wel buiten kon.
Een ander zal misschien anders kiezen, maar ik had ongemerkt toch een flink aantal abonnementen lopen, die ik bijna allemaal opgezegd heb. Genoeg, omroepblad en krant, gingen als eerste. Een moestuinblad waarvoor eerst alleen verzendkosten betaald moesten worden ging in andere handen over en werd ineens een heel stuk duurder, dus die ging er ook onmiddellijk uit, toen dat ging spelen. 

Gisteren heb ik lekker deels in de tuin doorgebracht met mijn bladen in het zonnetje, terwijl de was lekker aan de droogmolen wapperde. Ik ben toen ook van slaapkamer gewisseld. 's Morgens werd ik al vroeg wakker en ineens achtte ik de tijd rijp.
Van 1-persoons bed lekker ruim naar 2-persoonsbed. Het wordt ook steeds langer licht. Jongste dochter komt toch niet meer terug, is heel gelukkig in Belgie en heeft zich afgelopen vrijdag verloofd. Dus was de tijd voor mij rijp om haar voormalige kamer ook maar in gebruik te nemen.
Later kreeg ik nog wel een minder bericht van jongste zoon, hij raakt zijn baan kwijt door de crisis. Mensen betalen heel slecht, orders werden minder en het bedrijfje is in financiele problemen.
Dat was niet echt een verrassing, want we wisten het eigenlijk wel, maar het geeft toch weer zorgen.
Want hij is zo'n 1 1/2 jaar geleden speciaal verhuisd om dichter bij zijn werk te wonen en nu wil hij toch weer deze kant uit komen. Dat wordt weer zoeken naar ander werk en een andere woonmogelijkheid zoeken. 
Komende week ga ik ook minstens een dag een mailvriendin helpen met inpakken. Die kreeg heel onverwachts toch haar lang verlangde eengezinshuisje, terwijl ze net een ingreep had ondergaan, waardoor ze niet mag tillen en sjouwen. Ze wachtte al heel lang en had zich voor een aantal projecten ingeschreven. Normaliter zou het ong. een half jaar duren, maar door de crisis kwam ook daar stagnatie in. De operatie stond ook op het programma en net op de dag dat ze thuis kwam na de ingreep, kreeg ze DE brief dat ze nu toch eindelijk op nr.1 stond voor een bepaald huis. Maar met hulp van heel veel mailvriendinnen krijgen we haar wel over. Er is al een ploeg in het nieuwe huis aan het verven en laminaat leggen. Talrijke mensen komen een dagje helpen inpakken, dozen stapelen en rommel wegbrengen, want het uitzoeken moet ze toch zelf doen, maar zo komt het toch voor elkaar. Ik lever ook graag een dagje vakantie in om een helpende hand toe te steken. Het is helaas niet naast de deur, want dan kun je makkellijker even een paar uurtjes gaan helpen. Nu moet ik er speciaal een rit voor maken en 's avonds weer terug, want slapen kan ook niet in haar te kleine flatje, waar ze nu woont.

Lekker opgeruimd in de tuin, de droogmolen verplaatst naar een plek waar de zon langer staat.
Vandaag staat nog zo'n dagje op het programma en morgen even langs mijn vader. Jongste zoon zou dan ook langs komen met zijn was. Woensdag ben ik ingedeeld als verhuishulp, donderdag is er werkoverleg even 's middags, vrijdag werk ik particulier en zaterdag ga ik naar jongste dochter en vriend verloofde in Belgie met de jongste zoon en middelste dochter en man en dan vliegt de week al weer voorbij, maar ik heb al weer een weekje echte vakantie in het vooruitzicht.
Eind april ga ik een midweekje met mijn vader op pad. Hij wordt 87 in mei en wil graag nog eens naar de streek waar zijn voorouders vandaan komen (Z-Groningen). Maar hij vond er niets aan om alleen in een huisje te gaan zitten en heeft mij gevraagd of ik mee wil dan. Uiteraard vind ik dat best gezellig, als ik maar een eigen slaapkamer heb. Consuminderig zijn we uiteraard eerst al op zoek gegaan naar een leuke aanbieding en wanneer het het meest betaalbaar was. Begin mei was er geen betaalbare plek, half mei is hij zelf jarig en eind mei wil ik zelf niet weg zijn. Dan is mijn middelste dochter ongeveer uitgerekend, komt haar eerste baby en dan wil ik uiteraard in de buurt zijn. Zo kwamen we op eind april uit. Vrij gevraagd en goedgekeurd, dus dat gaat ook gebeuren.
  

1 opmerking:

  1. Voor een huisje zou ik op zoveel mogelijk woorden googelen en evt. eens kijken op vakantieveiling.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!