zaterdag 10 maart 2012

66. Zin in zon

Ik heb zin in zonnige dagen, lekker in de tuin zitten en weer van buiten genieten. Lekker tussen de bloemetjes zitten en de groentes uit mijn eigen eettuintje kunnen plukken.
Lekker met een boekje in de tuin uitrusten na hard werken, lekker buiten eten en mijn groente of fruit zo even kunnen plukken. Ik droom nog maar even door, want er is nog niet veel te zien momenteel. De zaadjes liggen klaar en ik moet toch nog geduld hebben, want ze mogen nu nog niet de grond in. Via een ander blog of twitter ben ik wel hele leuke pallet-maak-ideetjes tegengekomen via YouTube. 
Ik heb maar een klein stadstuintje, maar ik kwam hele leuke plaatsbesparende ideetjes tegen.
Bijvoorbeeld een pallet schuin rechtop tegen een muur of schutting zetten, eerst aan de open achterkant antiworteldoek spannen en dat nieten/tacken/spijkeren en af en toe een plank weghalen en daar eerst aarde indoen en er dan plantjes op rijtjes inzetten. Bloemen of aardbeien of kruiden, alles is mogelijk.
Of lange hoge smalle bakken met een soort hekwerk erboven, waardoor je je komkommers of courgettes omhoog kan leiden. 
Aan de voorkant heb ik ook een klein tuintje met wat bloemen, buxus, laurier en een boompje. Vorig jaar had een buurman er spontaan wat bloemenzaad in gedaan. Op zich was dat een goed idee, want het scheelde een heleboel onkruid wieden, alleen vond ik achteraf de bloemen te hoog worden. Dus dit jaar heb ik mijn eigen vlinderbloemenzaadmix gekozen. Goed voor de natuur en die bloemen zien er tenminste wel aantrekkelijk uit.
Maar ik heb er zo'n zin in, lekker de deur kunnen open gooien.   

1 opmerking:

  1. Ja, ik heb het ook gelezen van die pallets.
    Lijkt mij ook zo leuk om eens te maken. Pallets zijn er genoeg maar ik mag er van manlief pas aan beginnen als er geen plekje meer vrij is in de (hele grote) tuin :-(
    Zie, een kleine tuin heeft toch ook zo z'n voordelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!