maandag 5 september 2016

206. Steeds meer zelf doen

De laatste tijd blog ik wat onregelmatig. De reden is dat ik steeds een stapje lager ben komen te zitten in inkomen en er steeds weer nieuwe minder leuke verrassingen op mijn pad kwamen.
En steeds ben ik weer op zoek naar een nieuw evenwicht, maar de rek gaat er wel een beetje uit zo langzamerhand. 
Maar ik ben weer zelf aan het broodbakken geslagen. Eerst maar van mixen om het gevoel weer een beetje terug te vinden.
  

Dit was een Aldimix. Die bleef een beetje compact. Misschien iets te weinig water. Vroeger deed ik het met een BBM = broodbakmachine. Met de eerste heb ik heel veel jaren gedaan. Maar daarna volgden ze elkaar in rap tempo op, nieuw/tweedehands en allemaal gingen ze na verloop van korte tijd weer in staking. Ik kon met mijn ogen dicht mijn eigen mix samenstellen en ze lukten altijd. Maar nu moet ik dus weer helemaal opnieuw beginnen.
Vandaag had ik de abdijmix van de ah. Daar kon ik twee broden van bakken en ze zijn beter van vorm en luchtiger geworden. 
Ik moet mijn bakblikken wel een richeltje lager zetten, want het brood werd iets te donker van boven, maar ik heb natuurlijk wel stiekum even een kapje geprobeerd en hij is dit keer helemaal zalig geworden. Nu heb ik voor rond de 0,90 cent een warme bakker kwaliteit brood met een heerlijk knapperige korst.

1 opmerking:

Consuminderreacties graag!