dinsdag 10 maart 2015

153. Langzaam kruipt het voorjaar binnen

Heerlijk genoten afgelopen zondag van een hele lekkere mooie dag. Zaterdag was het hier nog erg fris en winderig, maar zondag was het heerlijk om lekker in de tuin bezig te zijn. Ik probeer wel elke dag een poosje zon te pakken als die er is. Op mijn werk tijdens de koffiepauze pak ik een kwartiertje telkens als het kan. 
En zondag lekker opgeruimd buiten, wat struiken gesnoeid en even lekker buiten ontbeten.
De rabarber begint heel voorzichtig weer naar boven te komen en de eerste verse bieslook is al op gekomen en kwam heerlijk op mijn boterhammetje terecht. De maggie/lavas zie ik nog niet, maar de munt begint ook weer op te komen. Dat wordt weer veel lekkere thee straks.
Ik ben langzamerhand alle zaadjes ook weer aan het sorteren op tijdstip van zaaien. 
Afgelopen jaar was gewoon een verloren tuinjaar. Toen had ik echt geen energie om er zeer uitgebreid mee bezig te zijn. Ik heb geoogst wat er was, maar niet veel zelf gezaaid toen. En ook niks ingemaakt of tot jam verwerkt. Er waren heel veel slakken en de paar plantjes die ik gekocht had werden al snel opgegeten. 
Maar we staan weer aan een nieuw jaar met nieuwe uitdagingen en ik heb gelukkig weer veel leuke tips gelezen en ben blij met weer nieuwe kansen.  
Druif deed het goed, framboos en braam ook en ook mijn appelboompjes gaven een leuke oogst. Net genoeg om aan mijn behoefte te voorzien. Mijn perenboompje gaf nog niets en ook pruim en kers moeten nog steeds opstarten. Kruisbes en aalbes deden het minder, die kijk ik dit jaar even aan. De vogels hebben er wel van genoten. 
Verder moet er druk geruimd worden in en om het huis. Ook daar ben ik weer stukje bij beetje mee bezig. Ik moet wel lijstjes maken om er door te komen en om op koers te blijven. Van nature ben ik altijd al een knap chaootje geweest en het zit me ook niks in de weg of dwars, terwijl ik werkmatig wel heel gestructureerd ben. 
Maar nu zie ik zelf ook wel in dat er bij mij ook wel eens flink de bezem door moet. Daar ga ik nu ook hard mee aan de slag. Er staan nog veel dingen in dozen en de zolder en schuur zijn helemaal achtergebleven gebied. Afgelopen jaar heb ik eigenlijk helemaal stil gestaan en nu wil ik weer lucht en ruimte maken. Voor mezelf en om mijn leven ook iets gemakkelijker te maken. 
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!