dinsdag 29 mei 2012

87. Consuminderinspiratie komt weer

Ik voel mijn consuminderinspiratie gelukkig weer opborrelen. De laatste maanden liep ik meer op de automatische piloot. Druk met van alles behalve mezelf.
Kind 1 dat ging samenwonen en prompt na een paar maanden de relatie op de klippen zag lopen en toen plots naar Belgie verdween met een voor mij wildvreemde. Daarna werd kind 2 ernstig ziek, zware longontsteking en het werd eerst alleen maar minder. Maar hij knapte heel langzaam weer op gelukkig. Intussen bleek kind 3, met haar man samen uiteraard, zeer gewenst zwanger te zijn, dus wachten we nu op de bevalling van haar eerste kind, een kleinzoon, die elk moment kan komen. En werd kind 3 ineens ontslagen wegens de crisis. Hij was speciaal naar zijn werkplek verhuist, ruim een jaar geleden, en nu zit hij daar zonder werk. Weer een zorg erbij.
Nu gaat het met kind 1 gelukkig prima daar en is het contact weer verbeterd. We zijn pas nog een midweekje samen weggeweest, zodat ik vriendlief ook weer wat beter heb leren kennen. Zij zijn een paar keer hier geweest en ik ben ook een keer richting Belgie geweest, met haar zus en man en een broer. En dat was ook erg gezellig. 
Maar ondertussen was ik maar steeds met anderen bezig. Ik had gehoopt dat het vertrek van de jongste mij thuis veel meer rust zou geven, maar het werd het tegendeel. Voor die tijd had ik haar toenmalige vriend ook zo'n 1 1/2 jaar over de vloer en op het laatst was hij meer hier dan thuis.  Hij liep toen stage in Rotterdam, dus was mijn huis door de week zijn thuisbasis. Ze gingen bij zijn ouders inwonen en al snel kwamen de eerste barsten en irritaties daar. En nog voor de Kerst was de boel ontploft.

Streep eronder en nu zelf weer aan de beurt zijn. Ik wil alleen nog maar goed nieuws horen. Afgelopen weekend druk bezig geweest met papieren ruimen en uitzoeken en ook nog wel even buiten gezeten en van het mooie weer genoten. Lekker verse produkten gehaald bij de kwekers zelf en weer lekker aan het koken geweest. Voor de hele week heb ik wel van alles in huis. Sla, tomaten, paprika's, uien, komkommers, eieren, vis, vlees, kip, voorlopig kan ik vooruit.
Vanavond heerlijk een stukje vlees met een tomaten/stukjekomkommer/mozzarella salade gegeten. Gisteren had ik een zelfde stukje vlees met zelfgemaakte aardappelschijfjes met gebakken ui en 2 kleuren paprika's en verse aardbeien na. Morgen weer wat geheel anders, waarschijnlijk weer eens zilvervliesrijst of zo met wat zelfgemaakte kipsate. Het consumindervirus is er weer en ik probeer weer zo betaalbaar mogelijk goed en gezond te eten. Zelf snijden en maken en ter plekke soms kijken en beslissen. Zaterdags ga ik meestal ook even langs de markt, maar die is niet meer zo goedkoop. Vroeger zat er wel een kraam die aan het einde van de markt met grote korting verkocht, maar die is er niet meer. Ik probeer regelmatig af te wisselen in kleur, smaak en textuur. In het weekend maak ik vaak een soep van verse en/of diepvries groente. Dit keer was het een vlees/gehaktloze tomaten/groente soep geworden, die ik zaterdags met brood/stokbrood eet en zondags met wat warms. Ik zat ook over een gegrild kippetje te denken of lekkerbekjes voor het weekend, maar koos toch voor losse produkten. Daar kan ik meer keren van eten. En zo kies ik ook steeds tussen vers en diepvries ter afwisseling en voor de prijs.     

1 opmerking:

  1. Hier ook weer een paar dagen normaal eten, want vrijdag vertrekken we naar Twente om daar ons huwelijksfeest nog eens dunnetjes over te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!