maandag 28 maart 2016

185. Op een winderige 2de Paasmaandag

Vandaag neem ik even een rustdag. 
Afgelopen week was erg onrustig, mede door alle toestanden buiten, die toch ook steeds dichter bij komen.
Mijn jongste dochter woont niet al te ver van Brussel, dus ook daar zat de schrik er in. 

Maar tussendoor mocht ik afgelopen week nog een bananendoos vol woontijdschriften ophalen en ik werd er erg blij van want er zaten ook o.a. Buitenlevens in. Een heel mooi blad, maar veel te duur om zo maar te kopen en nu zat er ook daarvan een flinke stapel tussen.

En mijn keukenkastjes heb ik gevonden. Niet helemaal gratis, maar voor 10 euro was ik er ook heel erg blij mee.

 
Twee CD-kastjes waren precies wat ik zocht om de kale witte muur een beetje te breken en mijn plank boven de wasmachine en koelkast net een beetje leuker en functioneler te maken. 

Er komt nog wel een eind plaatje, nu had ik even snel wat erin geschoven en niet mijn mooiste spullen. Ik kreeg gisteren eters en ze moesten uit mijn auto en nogal snel maar op de goede plek gezet. Dan moet je eerst wel een grote rommel van maken.  
Ik ga er nog wel verder mee spelen, kan er nog een lange plank opleggen met haken of een stang ertussen doen, zodat ik er ook wat aan kan hangen. 
Maar nu wordt het plaatje toch wel weer beter. 

Vandaag maar eens heerlijk een lekker oud muziekje aangezet, van alles uit mijn tienertijd komt langs en ik geniet. Scorpions, OMD, Golden Earings, Moody Blues, en ik glij even heerlijk terug in de tijd. 
Twee, drie dagen ben ik toch wel een beetje boven mijn macht bezig geweest en dat wreekt zich nu. 
Dus we lassen een dagje rust in.
Vanavond ook een lekker rustig hapje eten, ik kreeg een gourmet schaaltje vlees en dat gaat vanavond lekker op tafel. Met niet al te veel drukte erbij, een afbakbroodje, wat sausjes en dan ben ik al snel tevreden. Beetje komkommer, tomaatje, en wat champignons, een uitje is ook altijd wel in huis.

Gisteren had ik twee soorten visschotels uit de oven, een kleine filetrollade, aardappelschijfjes en worteltjes en doperwtjes en er was een chocolademousse na voor de liefhebbers. 
Mijn schoonzoon had nog een vreemde vrucht meegenomen. Een cactusvrucht, die ongeveer tussen een kiwi en een meloen qua smaak zat, een drakenvrucht.
  
Hij wordt blijkbaar vaak voor de sier gebruikt en het vruchtvlees zag er ook wel grappig uit. Een beetje mat doorschijnend met allemaal zwarte stipjes. Ik was er niet dol enthousiast van, beetje vlak van smaak. Maar zo is mijn schoonzoon wel, hij wil gewoon alles een keer proeven wat hij niet kent. 
Ik had deze vrucht nog nooit gegeten en ook nog nooit gezien, dus voor mij was het ook de eerste keer.

Afgelopen zaterdag was ik met mijn oude buurvrouw nog even op stap geweest. Zij wilde graag een bloemetje halen en nog een paar kleine dingen die hier niet te koop zijn en ik had van de week ergens bij een mede-consuminderaar gelezen over een rubberen bezem waarover hij/zij erg enthousiast was ivm huisdierenharen enzo. Aangezien mijn twee kattenbeestjes ook erg verharen, heb ik mezelf zo'n bezem kado gedaan. Het scheelt weer aanmerkelijk stofzuigen en stofzuigerzakken en de truck met de raamtrekker werkt ook heel goed hier op kussens, dus ik geloof zeker dat de bezem ook zijn nut zal hebben. Een haren bezem moet je steeds schoonpulken en blijft ook niet eeuwig fris. Dus ik geloof dat de investering van ong 10 euro zich zeker terug zal verdienen op den duur. Je kunt er ook meer kracht op zetten dan op een normale bezem en ook mijn zeil zal ik er schoner mee kunnen houden, dan met een normale veger. Het wordt nog vervolgd, maar ik geloof dat ik hier veel en lang plezier van ga hebben. 
En nu ga ik weer verder van mijn gratis youtube-muziek genieten. 
Het leuke, vind ik, dat als ik eenmaal een bepaalde soort muziek gekozen heb er onmiddellijk een soort afspeellijst in die stijl wordt voorgesteld en ik zit nu al een hele tijd met heerlijke muziek in mijn smaak en uit mijn jongvolwassen tijd te luisteren. En af en toe ook eens ongeneerd lekker hard als er weer eens een joekel van een nummer langs komt. 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!