zondag 6 maart 2016

182. We gaan weer vrolijk verder



Het voorjaar zal eens komen en ik zal me ook eens weer beter voelen, maar ik heb nu goede hoop dat ik er dit keer over heen ben, over die langdurige griep/kou die nu al weken aan heeft gehouden.  Af en toe voelde ik me haast een bejaarde, compleet met incontinentie hoestbuien. Maar dat is gelukkig weer voorbij, want twee, drie keer per dag wat anders aan gaan trekken, geeft ook weer zoveel was. 
Ik kan nu gelukkig weer fatsoenlijk de deur uit en een boodschapje doen. 
Van de week ben ik zelfs nog naar een nieuw geopend tuincentrum hier vlak bij geweest samen met mijn wat oudere buurvrouw.(Ze wordt 80 deze zomer) 
Op donderdag doe ik doorgaans even boodschapjes met haar nu ik toch thuis zit, zodat ze niet met haar boodschappenkar hoeft te lopen en nog lekker zelf haar boodschapjes kan uitzoeken. Ze heeft wel twee hele lieve kinderen, maar die werken nog volop en wonen allebei niet vlak in de buurt.
Na afloop stelde ik voor om ook even het vernieuwde tuincentrum dat net weer open was te gaan bekijken en dat vond zij ook wel erg leuk. We zijn er even leuk doorheen gewandeld en ik heb mezelf op wat viooltjes getrakteerd. 
Dat was een leuke openingsaanbieding, 20 halen en 10 betalen (voor 1.89) en ook een hangbakje zachtpaarse viooltjes voor 1,99 heb ik meegenomen. Zodat ik nu weer een vrolijk uitzicht heb, ze moeten nog wel de tuin in, maar ik wacht even op wat zonniger weer. 
Samen hebben we er nog even gezellig gezeten en een lekkere bak koffie met een appelpunt genomen a 1 euro en ook de buurvrouw nam wat bloemetjes mee. Ook een zak potgrond en een nieuwe pot voor op haar tafel en een leuk paasbakje voor een vriendin waar ze dit weekend op visite ging, konden gelijk meerijden. 

Dit jaar wil ik mijn tuintje voor en achter wat onderhoudsvriendelijker maken, door er o.a. wat meer vaste planten in te zetten, zodat ik wat minder op onkruidjacht hoef te gaan. Dat wordt me toch te zwaar en na twee jaar klachten hebben/ziek zijn moet ik het me gewoon wat makkelijker maken en niet meer te veel willen. Mijn appel- en bessenboompjes blijven wel staan en ook de maggi en de rabarber mogen rustig blijven, maar ik ga niet meer uitgebreid groente zaaien achter. Aardbeitjes gaan er wel weer komen, maar die ga ik als plantjes wel halen. Na een paar jaar had ik een aardbeienveld en was een kwart van mijn tuin vol gegroeid, maar die planten gaven steeds minder opbrengst, dus die heb ik vorig jaar gerooid. 

Ik wil de plantjes en kruiden ook wat meer op hoogte gaan brengen, want de naaktslakken hadden ook een feestmaal regelmatig. Daar ben ik nog over aan het nadenken en puzzelen, want het mag uiteraard ook niet veel kosten. Maar dat is het leuke werk, puzzelen en nadenken, het doen gaat wat moeizamer nog. 
Ik moet gewoon alles in kleine stukjes opdelen om er door te komen. Maar ik zal blij zijn als ik weer lekker buiten kan zitten en lekker daar bezig kan zijn.       

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!