zaterdag 19 maart 2016

184. Van alles in huis voor weinig voor elkaar krijgen

Afgelopen tijd ben ik zachtjes aan mijn huisje aan het veranderen. 
Nu doe ik dat wel vaker, maar nu ben ik toch sterk aan het versimpelen. 
Heel langzamerhand ben ik steeds meer aan het weghalen.
En dat voelt goed. Heel soms komt er nog wel eens wat binnen, maar nu wel heel selectief. 

Toevallig heb ik gisteren nog gratis twee witte eetkamerstoelen opgehaald, met een blauwe leren zitting, maar dan gaan er ook weer minstens twee stoelen uit de kamer. 
Ik had 4 oude houten eetkamerstoelen, maar die zitten eigenlijk niet echt lekker als je lekker lang bij de tafel wil zitten, ondanks een kussentje erop. 
En ik zit graag lang aan die eettafel te lezen of te werken. 
Nu gaan die oude stoelen naar buiten, voor straks als het beter weer wordt. 
Dan komen er wat dikkere vrolijk gekleurde kussens op en ik wil ze ook wit of grijs schilderen. Twee gaan helemaal achter in de tuin bij de schuur komen en de andere twee wil ik voor mijn huisje neerzetten, zodat ik daar ook af en toe in het zonnetje kan gaan zitten.  
's Morgens heb ik de zon op de achterkant van mijn huisje staan en in de middag draait die naar de achterkant van de tuin en naar de voorkant van het huis.
Als het echt warm is zit ik wel graag in de schaduw.
Daarvoor heb ik nu wel een hele fijne tuinset, maar die sleep je niet door de tuin heen. Die staat nogal vast dus. Nu wil ik dit jaar een klein zitje bij de schuur maken, liefst met een soort afdakje erboven tezijnertijd. Zodat ik bij een buitje toch ook buiten kan blijven zitten als het warm is. En zo probeer ik iedere keer toch iets te verbeteren.

Ook mijn keukentje heeft een opknapbeurt nodig. Ik heb wel een paar dingetjes voor elkaar gekregen, maar net de puntjes op de i moeten nog gezet worden. Ik mis wat opbergmogelijkheid en heb vreselijke muren om wat aan op te hangen. Maar nu ga ik op zoek naar twee lage boekenkastjes, die ik eventueel met één of meer planken kan verbinden. Het zou ook een vakkenkast kunnen worden of een paar open nachtkastjes met wat plankjes. Zaak is dat het niet te zwaar moet worden en dat ik wat meer in de hoogte kan werken. Nu heb ik een aanrechtje ter grootte van drie kastjes met de wasbak in het midden en een gasfornuis aan de ene lange muur en daar tegenover staan mijn wasmachine en tafelmodel koelkast en een ladenkastje er naast nog voor de kruiden enzo en de radiator, grote plank heb ik er vorig jaar overheen gezet, zodat ik daarop ook nog wat kwijt kon, maar er zit nog een heel stuk muur boven dat ongebruikt blijft nu. Dus als ik op die plank nog wat meer de hoogte in kan werken met vakjes waarin/op ik de dingen kan zetten die ik regelmatig gebruik, dan scheelt dat ook weer ruimte die moeilijk te vinden is. 

Ook kan mijn hele huisje wel een (wit)kwast gebruiken na acht jaar wonen. Dus dat pak ik ook stukje bij beetje aan komende tijd. Van mijn vakantiegeld zal ik wat extra's kunnen doen.
In mijn gang kan ik ook nog wel een oplossing gebruiken. Daar had ik losse haken aan de muur gehangen als kapstok, maar die kwamen dus weer naar beneden in de loop der tijd. Die muur is dus ook hopeloos om wat aan te hangen. Daarvoor ben ik nu op zoek naar een kleine hangkast zodat ik daar jassen in kan hangen, er hoeven niet eens deuren in te zitten. Zo breed is mijn gangetje ook niet. 

En zo probeer ik met gesloten beurs toch steeds weer iets voor elkaar te krijgen. Soms moet ik een poosje wachten tot weer iets langs komt en soms heb ik de oplossing in huis, zonder dat ik het weet. Dan moet ik soms even omdenken en zie dan ineens iets wat ik ook zou kunnen gebruiken terwijl het eigenlijk als iets heel anders bedoeld is.
Maar dat zijn de leuke dingen die je ineens inziet dan.
Ik zal jullie komende tijd lekker gaan stalken met projekten die weer gelukt zijn. 




     

2 opmerkingen:

  1. Hello. I don't understand your blog but I just dropped by to say hello.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Meanqueen, thank you for dropping by.
      We are the same age and I like your blog
      Wish you a nice easterweekend

      Verwijderen

Consuminderreacties graag!