zaterdag 24 september 2011

4. Productieve dag

Vandaag een zeer productieve dag gehad. Vanmorgen eerst naar mijn vader,van 86, die ik met zijn huis schoonhouden help. Hij wilde graag even naar een rommelmarkt met mij. Dat doen we wel vaker. Dan wil hij er even uit en ik mag ook graag even struinen. Daar niet veel gevonden. Eén kookboek 'Wat kook ik morgen' voor 0,50 en een mooi uitgezaagd kruiwagentje en een hindeloper geschilderd schommelstoeltje ter decoratie. Mijn vader had een paar praktische zaken en kwam toch weer een schilderij tegen dat ik ook erg leuk vond voor maar vijf euro, met een afbeelding van twee kinderen in een kamer van vroeger. Een meisje op blote voeten dat snoepte van iets uit een schaaltje en een jongetje op klompen dat er wat afgunstig naar stond te kijken. Alleen de lijst was dat bedrag al dubbel en dwars waard, want die was erg oud en zag er goed uit. 
Mijn vader had ook nog een boek besteld dat ik ook erg interessant vond en mee gekregen heb om eerst in te kijken. 'Alledaagse dingen buitengewoon gebruikt' met als ondertitel '1001 manieren om geld en tijd te besparen' van Readers Digest. Het is wel een duur boek, meer dan 44 euro en ik zou het nooit gekocht hebben voor dat geld, maar er staat wel heel veel in. Ik wacht normaal zelf wel tot het 2de hands weer opduikt, maar zo hebben meer mensen er plezier van, is mijn vaders gedachte. Hij leent het wel weer door uit aan een volgend familielid nadat hij het ook doorgenomen heeft, maar het is wel een naslagwerk dat je vaker ter hand zal nemen is mijn eerste indruk.
Bij mijn vader in huis kwam ik ook nog een oude makkelijke stoel tegen die ik wel zou willen overnemen en die mocht ik uiteraard zo hebben, want hij heeft stoelen genoeg staan.  Ik was juist op zoek naar eentje die ik zelf opnieuw zou kunnen bekleden, waarbij de bekleding met van die kopspijkertjes of nagels vast zit. Ik was al een paar keer bij de diverse kringloopwinkels wezen kijken, maar was nog niks tegen gekomen. Hij heeft eventueel ook nog een andere stoel staan met losse kussens, maar die moet eerst opnieuw bekleed worden omdat er al sleetse plekken en gaatjes in de stof zitten. 
Daarna moest ik nog achter kattenbrokjes aan. Aangezien ik een blaasgruiskater heb, moet het speciale antiblaasgruisvoeding zijn en dat is duur, maar de dierenarts is nog veel duurder. Normaal koop ik 1,5 kg zakken voor 17,95 en daar doen mijn twee katers 2 weken mee. Nu had ik een bon voor 15% korting ter ere van dierendag en heb voor de grootste verpakking van 7,5 kg gekozen die normaal 69,95 kost. Ter plekke wel even hard zitten rekenen, 5 x 17,95 = bijna 90 euro en nu had ik die zak met de korting voor 56,95. Wel een grote uitgave ineens, maar toch meer dan 30 euro besparing en zo'n 10 weken voer in huis. Dat was toch wel snel verdiend.  
Dus consuminderboek, gratis te leen, stoel, gratis en kattenbrokken met grote korting op één dag bespaard en wel weer aardig geconsuminderd vandaag. Op de rommelmarkt 4 euro uitgegeven aan eigen lol en een welbestede dag.      

1 opmerking:

Consuminderreacties graag!