dinsdag 16 augustus 2016

204. Een "normaal" consuminderweekje weer

Afgelopen week gelukkig weer een "normaal" weekje. Zodat ik zelf ook weer een beetje in mijn ritme kon komen met elke dag redelijk "normaal" eten met voldoende groente in het menu.
Ik word gewoon chagrijnig als ik te vaak te weinig groente eet. Dan smaakt het me gewoon ook niet meer. Maar hij ging dus lekker afgelopen week. Lekker eten uit de voorraad en ik begin een beetje ruimte te zien ook. 

Want ook in huis ben ik de afgelopen tijd langzamerhand meer ruimte aan het scheppen. 
Door diverse opruim- en minimaliseeruitdagingen via Facebook was ik al lekker op stoom gekomen en nu gaat het gestaag verder. 
Ik doe wel elke dag iets, op papier of in praktijk. Want ik heb wel gemerkt dat een goed plan ook wel erg helpt. 
Ik werk dan wel met lijstjes om niet van de hak op de tak te springen. En er een logische en chronologische volgorde in te brengen.
Sommige klussen zijn gewoon te groot om in 1 keer te behappen, maar als ik een plaatje voor ogen heb staan zoals ik het zou willen hebben dan komt het er wel, al doe ik er soms dagen/weken over. 

Vandaag ben ik ook eindelijk begonnen met fotootjes te maken van de dingen die ik weer zou willen verkopen voor een klein prijsje. 
Dat stond ook al een tijdje op de planning, maar het kwam er steeds niet van. Dit had ik mee naar een kleine rommelmarkt en daar is gelukkig ook weer een beetje weggegaan. 
Achteraf ben ik dan weer boos op mezelf dat het dan steeds maar blijft hangen. Want die paar euro's kan ik heel goed gebruiken.
Maar nu ben ik dan echt begonnen en ga ik straks daadwerkelijk een paar dingen proberen weer kwijt te raken.
Weggooien kan altijd nog, maar daar is het vaak te mooi voor en voor een liefhebber is het een paar euro wel waard.
Ik heb nog wat mooie jassen hangen en ik draag maar heel weinig een jas, vaker een vest. Dus wat moet een mens met minstens vijf jassen. Prima kleding die ik via een buurvrouw kreeg om weer door te geven. Wat spullen die ik ooit overgenomen heb, maar nu zelf geen bestemming meer voor heb. Vooral oude spulletjes die ik al jaren verzamelde via rommelmarkten en kringloop o.a.
Ik wilde ooit mijn huisje helemaal in oude stijl inrichten wanneer de kinderen de deur uit zouden zijn, maar nu in praktijk blijkt dat toch niet helemaal zo handig te zijn, met mijn twee kattenbeestjes.
Ik heb hele leuke oude houten stoeltjes met een biezen zitting, maar ze staan nu in de schuur. Omdat mijn kattenbeestjes het prima krabpalen vonden. 
Nu wil ik nog wel één ruimte helemaal in oude stijl inrichten en waarschijnlijk wordt dat op de zolder. 
Zodat ik me daar af en toe eens heerlijk in terug kan trekken. Maar dan moet daar eerst ook nog flink geruimd worden. Na mijn verhuizing is heel wat naar boven geschoven en er vervolgens nooit meer af gekomen. 
Ik moest van een kantoorbaan vervolgens plotseling heel lichamelijk aan het werk en was uitgeteld als ik thuis kwam. 

Nu krijg ik langzamerhand weer overzicht en inzicht en gestaag werk ik stukje bij beetje door. 
Iedere keer kom ik ook weer "nieuwe"  dingen tegen waar ik dan ook wel weer afscheid van wil nemen. Mijn keukenkastjes heb ik toevallig net weer een tweede ronde gedaan en weer kom je dan dingen tegen die de eerste keer nog niet weg konden, maar nu toch wel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!