zondag 8 februari 2015

149. Slowcookerzondag

Ik schaam me dood. Heb al jaren een slowcooker staan, ooit gekocht, uitgepakt en in de kast gezet. Daarna is hij mee gegaan met de verhuizing en in de schuur terecht gekomen. Maar hij bleef wel op de achtergrond en kwam weer in huis. 
Maar nu was het de durf en de tijd vinden om hem ook in gebruik te nemen. En vandaag was het De Dag, dat ik het eindelijk deed. 
Ik had de juiste ingeredienten in huis en de tijd om er bij te blijven voor de eerste keer. 
Er zit nu een beenhammetje in, met veel groente en een zakje krieltjes o.a. dus nu is het afwachten hoe dat vanavond gaat smaken en of ik hem straks veel meer dagelijks ga inzetten. Het lijkt me zo heerlijk om hem 's morgens aan te kunnen zetten en dan 's avonds uit mijn werk aan te kunnen vallen. 
Het is helemaal goedgekeurd. Zoonlief at mee, en het beenhammetje was zalig. Lekker sappig en helemaal niet droog. Alleen de groente was een beetje weggekookt, maar samen met de aardappeltjes was het toch zalig. Misschien iets te lang laten staan, normaal is alles zo'n 6 tot 8 uur zachtjes aan het prutttelen en dit had achteraf met 4 uur ook ook goed geweest volgens sommige recepten.

2 opmerkingen:

  1. Nou, ga je dit nu doen als je moet werken? Lijkt me ideaal!
    ik loop altijd zo te knoeien met de sportende kinderen. Net voor etens tijd brengen of halen, vlug vlug koken. Gas uit zetten als ik weg ga . Alles half gaar. Alles weer aanzetten als ik terug kom. Net te laat eten en omdat dan de volgende weer weg
    moet....snel alles naar binnen.... zucht.
    zo'n ding lijkt me ideaal dus. Aan zetten en je gang gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga hem zeker vaker gebruiken op dagen dat ik maar weinig energie en tijd heb of voor meer dagen tegelijk wil koken. Nu was het even een probeersel voor twee. Ik moest eerst weten of hij het nog wel deed. Hij heeft een Franse aanduiding, dus ik moest even uitproberen wat faible of eleve was. Maar googlen hielp me daaruit.

      Verwijderen

Consuminderreacties graag!