zaterdag 13 oktober 2012

108. Consuminderstilte

Ineens was ik een week ziek, grieperig, koorts, spierpijn en gelijk viel de boel een beetje stil. Voor het eerst in vijf jaar moest ik me ziek melden. Energie was op nulniveau. Meer als een keer stofzuigen en één raam zemen kwam er die week niet uit. Het ging gelukkig wel buiten mijn maag om, het was geen zalminfectie. Beetje tv en computer hangen waren mijn bezigheden.
Gelukkig had ik wel voorraad genoeg in huis en kon ik zelf mijn brood bakken. Koken ging ook met de Franse slag. Een keertje brood en een flinke pan bruinebonensoep gemaakt voor een paar dagen. Dat sleepte me de week wel door. Tegen het weekend zakte de koorts en kwam de energie langzamerhand een beetje terug en natuurlijk weer aan het werk gegaan. Maar dat viel nog vies tegen de eerste week weer. 
Maar nu zijn we er weer. 
Mijn voornemen om alleen bij de kleine winkeltjes te gaan winkelen kwam er nog niet geheel uit. Voor sommige dingen kwam ik toch bij de super uit, zeker als het prijsverschil erg groot is en verder had ik nog heel veel in huis. Door mijn werk als thuishulp kom ik soms ook veel tegen. Afgelopen week was ook weer een heel rare week. De oogst gekregen: een pot zelfgemaakte aardbeienjam, een nieuwe herenjas (die men al drie jaar in huis had hangen en die naar mijn schoonzoon is gegaan) en een hele grote pompoen. Mijn schoondochter had gisteren een hele grote pan snert gemaakt en daar kan ik morgen ook een portie van krijgen. Het staat al bij mijn vader, die ik ook met zijn huis help en voor hem had ik ook een portie gevraagd toen mij een portie werd aangeboden. Mijn zoon is inmiddels met snert bij hem op de koffie geweest, dus morgen kan ik daar mijn portie ophalen. Zo scharrel ik ook door, dagje gratis, dagje goedkoop. Soms mag ik producten gratis proberen en dat was afgelopen week ook. Ik mocht vegetarische producten van AH testen via Insider. Ik ga ook achter GTA (geldterugacties) aan. Via de Allerhande kwam ik achter de allesbinder van Koopmans met Geldterug op de verpakking. Die heb ik vandaag gehaald en zo scharrel ik binnen mijn budget door.    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!