maandag 16 juli 2012

99. Tweetjemee

Ik werd ook gewezen op een ander initiatief op kookgebied van koks en afhalers.
Via de Genoeg vond ik een artikel erover.
Deze werkt iets anders. De kok krijgt in dit geval 70% van de maaltijd, 20% gaat naar de ontwikkeling van de website en 10% gaat naar The Hunger Project.
Eén keer maand wordt afgerekend, begrijp ik.
Het betaalde geld gaat eerst via Ideal naar de website, dus je moet als kok hier eerst voorschieten. Dat kan voor sommigen een bezwaar zijn, aan de andere kant steun je zo wel gelijk een goed doel.
De site bestaat nog niet erg lang en er is ook nog geen landelijke dekking.
In mijn omgeving waren slechts twee koks te vinden, waarvan één ook niet een echt aktief aanbod had en de ander alleen een soep had aangeboden. Verder zoekend kwam ik een professioneel kokend paar meiden tegen, maar daar was dan gelijk de prijs ook een stuk hoger. Een restaurant is natuurlijk nog duurder, maar met mijn beperkte portemonnee lag dit niveau te hoog om regelmatig eens te kunnen doen.
http://www.genoeg.nl/nieuws/samenleving/wie-eet-bij-tweetjemeenl-steunt-the-hunger-project

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!