dinsdag 26 april 2016

189. Heerlijke consumindermijmeringen

Al is het weer een stuk minder, maar ik ben al lekker even aan een klein boodschapje geweest, zodat ik morgen lekker binnen kan blijven. 
Daar valt ook nog genoeg te doen. 
Ik ben van plan om jullie lekker dagelijks te gaan spammen met de ontwikkelingen hier voorlopig.

Vanmorgen even aan de boodschap en nog even overwogen of ik oranje Tompoezen mee zou nemen of de oranje jumbobollen, als traditie voor de koningsdag. Maar wat moest ik er met 4 of 5? Dus heel verstandig maar een doosje diepvries chocoladesoesjes meegenomen. Nog lekkerder ook en niet van die grote happen. 

Op verjaardagen hoop ik altijd dat ze er Bossche bollen oftewel moorkoppen hebben en dan mag ik er eentje. Maar ik zal ze nooit zelf kopen. Het moet voor mij iets heel speciaals blijven. 
Maar nu voor koningsdag toch een keer gezwicht voor een doosje mini-chocolade soesjes. Dan is het ook voor de rest van het jaar wel weer goed.

Morgen ga ik lekker helemaal de deur niet uit. De drukte en de rommelmarkten mogen ze van mij houden. Vroeger vond ik niks leuker dan koopjes te scoren langs de grachten en in de straatjes van Delft. Maar de aanloop van mensen werd steeds groter en je kon op een gegeven moment alleen nog maar met de stromen mee gaan en zag dan de helft niet meer. Toen ben ik gelijk ermee gestopt. 

En ik heb steeds meer de neiging om niet meer op spullenjacht te gaan. Ik wil mijn huisje juist leger krijgen, dus zelfs de action ziet me tegenwoordig nog maar hoogst zelden. 
Laatst had ik nog wel de aanvechting om voor een paar frisse tuinstoelkussentjes te gaan kijken, maar ze maken het steeds lastiger om er in de buurt te komen door parkeergeld te vragen. Op de fiets is het me te ver momenteel, dus dan gaan we toch maar niet. 

Voorlopig ga ik alleen nog maar verder met weghalen en wegdoen. Van buiten zitten komt nu toch ook niet veel. Na een weekje vakantie wil je juist weer lekker aan de gang thuis. 

    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!