zaterdag 13 september 2014

143. Consuminderen en geld scheppen

Voor komende week heb ik de uitdaging om zoveel mogelijk extra geld te genereren en ik hoop dat verder uit te kunnen bouwen uiteraard, om minder uren buiten de deur te hoeven werken uiteindelijk.
Allereerst is Facebook mijn goede helper om via lokale groepen het één en ander in geld te kunnen omzetten. Ik heb nog spullen, kleding, boeken en wat schoenen om te verkopen. Maar daar komt natuurlijk al snel een einde aan. (Al heb ik op boekengebied nog wel het één en ander op zolder staan in dozen, dus daar kan ik nog wel een tijdje mee vooruit) Ooit had ik een handeltje in geschiedenis/genealogisch gerichte boeken, maar doordat de prijzen kelderden en ik ander werk ben gaan doen is dat doodgebloed. Maar het staat nog in dozen op zolder,  dus ik kan het in euro's weer terug zien te krijgen en ik weer meer ruimte. 
Ook heb ik nog wel wat leuke oude spulletjes op die zolder staan uit Oma's tijd. 
De mobiele telefoon staat onder stroom om plaatjes te kunnen maken. Dat is mijn korte termijn werk om te doen. 
Daarnaast wil ik wat spulletjes gaan opleuken en zien dat ik die weer kan verkopen. Dat is voor de langere termijn, dat krijg ik niet in 1 week voor elkaar. 
Komende week werk ik, maar de week daarna heb ik even vrij genomen om alles verder weer op een rij te zetten.  Ook volgende maand heb ik vast een weekje vrij ingelast. Ik ben mijn verlofuren een beetje aan het inlopen, want niemand weet of er komend jaar nog wel werk is of misschien minder. Misschien kan ik ze ook deels wel uit laten betalen, dat zal ik uit moeten zoeken, maar dat is dan ook maar eenmalig en geen strukturele verbetering van inkomen. 
Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen en hoop ook inspiratie van anderen te krijgen.   

2 opmerkingen:

  1. En, is het nog wat geworden? Vaak moet je toch echt een neus voor van die handeltjes hebben... Ik verkoop nooit wat, of voor de helft van de helft van de toch al lange vraagprijs, haha. In het begin gingen mijn boeken op bol.com ook super, maar dat doet nu ook iedereen. Ik denk ook wel eens dat ik maar zo moeten leren haken of breien, en dan dingen gaan verkopen. Iets creatiefs... maar pffff...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien is het mogelijk je link van je "winkeltje"hier te plaatsen dan kunnen we ook kijken wat je in de aanbieding hebt. Wie weet zijn de lezers van deze blog ook geinteresseerd.

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!