zondag 23 september 2012

106. Consuminderherfstweer

In de zomer ben je toch liever buiten, daarom is deze tijd voor mij veel    . Het wordt vroeger donker en buiten 's middags al een stuk frisser. 
Dan ga ik weer lekker binnen verder. 
De BBM is weer ingeschakeld om zelf brood te bakken. Mijn oude hema bbm was stuk gegaan en ik had nog een Aldi-BBM-aanbieding staan.  En dan moet je even weer de verhoudingen leren kennen van die machine. 
Er waren nog druiven en een gekregen appel, dus die tot een druivenjammetje gemaakt. En ik had kiwi en banaan en ooit eens gelezen dat dat ook een lekkere combinatie is, dus die ook tot twee potten jam verwerkt.
Ik had een krop andijvie en doorgaans moet ik wel eens wat weggooien omdat het verlept. Maar dit keer had ik een deel van de krop verticaal   afgesneden en verwerkt als stamppot rauwe andijvie. Dit keer was ik niet van boven begonnen met snijden, maar had vanaf de zijkant een deel afgesneden en de rest in een pan met een bodem water gezet en de andijvie bleef gewoon lekker fris tot het einde. Van een client kreeg ik twee struikjes lof, zij had veel teveel tegelijk ingeslagen en ook die werd lekker verwerkt. Nu zijn er weer gratis tomaten die binnen kwamen, veel kleintjes. Vandaag bij zoon en schoondochter meegegeten en daar weer een bakje bami meegekregen.  Morgen maar eens  zitten om alles weer een plekje te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!