donderdag 22 december 2016

215. De consuminder-vlag mag uit

En het voelt heerlijk. Eindelijk een beetje ruimer en lekker voor de feestdagen. Na maanden zoeken, vragen, voorbereiden en wachten is het eindelijk begonnen en kwam er een deel aan.  En dat maakt net het verschil tussen vreselijk moeten krabbelen en een beetje ruimte krijgen. Heerlijk dus. 

Ik heb mijzelf een handletterboekje kado gedaan en verder ga ik rustig verder op mijn eigen manier.
Vandaag nog even een paar kleine boodschapjes gedaan met mijn buurvrouw en daarna het besluit genomen dat ik nu een tijdje uit mijn voorraad ga leven. Ik heb alleen nog koffie nodig en misschien af en toe wat vers/kort houdbaar, maar nu ga ik echt serieus mijn voorraad en vriezer eens helemaal leeg eten. 
Door de steeds krappe tijden was ik steeds geneigd extra voorraad/eten enzo mee te nemen wanneer dat maar even kon. 
Gevolg is dat ik nu uitpuil aan alle kanten terwijl dat helemaal niet nodig is. Een beetje is wel handig, maar niet in de mate waarin ik heb staan. 
Ik denk dat ik de maand januari ook nog wel door zal kunnen komen met hoofdzakelijk wat al in huis is aan houdbare zaken. 

Als er afwas in de reclame was van 2 halen 1 betalen, dan kocht ik het. Daar kan ik nog wel een jaar mee vooruit, denk ik. Ook zeeppoeder had ik nog staan van lang geleden. Aan rijst, pasta ed heb ik ook nog een aardige voorraad. Ik zal het eerst eens goed gaan sorteren, want vaak kwam het ook op andere plekken terecht. Ik ben ooit eens met bakken begonnen om te sorteren, maar daar was ik ook weer mee gestopt. En dan raak je het overzicht kwijt. Dan koop je weer bij, omdat je niet weet wat je nog hebt. En ook het systeem van oud eerst en nieuw erachter ben ik al een tijdje kwijt. 

Maar dat ga ik nu eerst allemaal in kaart brengen en lekker opgebruiken wat er nu is. 
Doucheschuim en shampoo had ik al uitgesorteerd, daar bleek ik ook een hele grote voorraad van te hebben her en der opgeslagen. Iedere verjaardag kwam er weer bij en er ging maar weinig van af. Het stond in de badkamer, in mijn slaapkamer, in de trapkast en pas door het bij elkaar te zetten, merk je hoeveel je in huis hebt. Stukken zeep had ik ook, elke vakantie kocht ik weer een nieuw pakje van drie, om er dan eentje aan te breken en die vervolgens weer mee naar huis ging. Maar thuis gebruik ik bijna nooit zeep om me te wassen. Ik ga al zo'n jaar of vijf, zes een weekje met mijn vader naar een huisje op stap, dus ook aardig wat stukjes zeep verzamelt.
Ik duik mijn voorraad in!!!        

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!