maandag 27 augustus 2012

102. Consuminderen stevig door

Heb even weer rommelige tijden gehad die geestelijk zwaar aantikten. Daarom het bloggen even laten liggen. Twee overleden personen in mijn omgeving. Eerst de echtgenoot van een consumindervriendin van jaren, hartstilstand en hij bleek nog net even jonger te zijn dan ik ben en daarna client van de afgelopen twee jaar, ook door een hartstilstand, alleen was deze net de 90 gepasseerd en had hij zijn leven wel aardig afgerond. Maar je schrikt toch, want de week ervoor ben je gewoon geweest en heb je gezellig ook weer een poosje gepraat na het werk en is hij er gewoon tussen uitgepiept op woensdag terwijl je er op donderdagmiddag gewoon weer gewerkt zou hebben en dan zou het ook hebben kunnen gebeuren.
Daar sta je achteraf pas bij stil. En als thuishulp hebben we geen medische eerste hulp opleiding gehad of zo.
Tussendoor is mijn buurman ook ernstig ziek, 82 jaar en het afgelopen half jaar al een keer of 9 opgenomen, twee keer een lichte tia en cpod.  Al  zijn hele leven astmapatient  en roker en het gaat gewoon slecht met hem. Prostaat kanker, waar hij wel iets voor had gekregen, maar wat niet meer geopereerd wordt en er is iets in zijn darmen/maag bij gekomen. Zakken bloed gekregen en hij is een weekje thuis geweest, maar ligt sinds gisteren weer in het ziekenhuis.
Constant aan de zuurstof inmiddels en dat wordt ook steeds meer.

Maar zelf ga ik gelukkig wel op de goede weg door. De boodschappen worden met boodschappenlijstje gehaald. Meestal maak ik wel een soort week-menu met de spullen die ik heb en die in de reclame zijn. Mijn huisje wordt ook steeds opgeruimder en leger. Ik krijg er nog lol in. Vandaag heb ik even uitgepakt en een paar plantjes voor de voortuin meegenomen, uit de reclame uiteraard. Ik had er een vlindermengsel in gezaaid, maar dat viel vies tegen. Wat op het plaatje stond, zag ik niet en het werd niet het beeld dat ik wilde zien. Maar nu heb ik weer een paar vaste plantjes meegenomen. Morgen hoop ik het huidige redelijk uitgebloeide lelijke zaaisel eruit te gooien en de nieuwe planten erin te zetten. Daarnaast nog wat nuttige planten als rozemarijn te zetten. Beetje bodembedekker erbij als klimop, daarvan heb ik achter nog een kweekje staan. Ooit ergens een takje meegenomen en die wortel laten schieten en die moet ik alleen maar uitdunnen steeds, dus vruchtbaar genoeg. Paar takjes naar voren en een deel zal wel vol groeien als bodembedekker. Ik heb ook nog bollen voor volgend voorjaar en het wordt nog wel eens wat.  

3 opmerkingen:

  1. Sterkte, het lijkt me wel heel confronterend om zulke dingen in één keer allemaal te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg van alle mensen die je ontvallen. Ik kan me voorstellen dat je dan niet blogt.
    Wel fijn dat je huis nu leger wordt en je jouw consuminderritme vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me voorstellen hoe dat moeten voelen als mensen in je omgeving ineens wegvallen of dat dreigen te doen...

    Je bent goed bezig met je opruimen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!