vrijdag 15 juli 2016

198. Ben even totaal in de weg kwijt in de wereld

Gisteren wilde ik nog even het laatste nieuws kijken toen de berichten over Nice langzaam binnen druppelden. Ontzetting en van alles ging er door me heen.
Vanochtend en vanavond werd ik overspoeld door informatie en stukje bij beetje komt er een beeld van een absurd persoon binnen die met een vrachtwagen dood en verderf op een Franse feestdag heeft gezaaid. Waar onschuldige families een feest vierden, dat abrupt is ontaard in een nachtmerrie.
En nu komen er vanuit Turkije ook weer heel verontrustende berichten binnen over een militaire staatsgreep. Daar is het politieke klimaat natuurlijk ook niet ideaal, maar waar wel? 

Dat begin ik me momenteel wel heel erg af te vragen. 
Amerika is ook al maanden in een vreemde race om het presidentschap. Clinton versus Trump. Ik kan me niet voorstellen dat een beschaafd land dat toch aardig wat wereldmacht heeft iemand als Trump als president zou willen hebben. Die zou iedereen weg jagen of in de gordijnen. 
Ook Engeland is min of meer een heel vreemde toestand terecht gekomen. De Brexit-toestand waar, door een referendum, een heel kleine meerderheid het lot van een heel land kan veranderen. De aanstichters nemen de verantwoording niet op zich, dus nu moet een vrouw Engeland weer vlot trekken. En wie benoemd ze tot minister van Buitenlandse zaken, die maffe ex burgemeester van Londen die ook al heel veel vreemde dingen heeft geroepen over europa en buitenlandse leiders.

Ik hou mijn hart een beetje vast, want dit allemaal kan tot heel veel rare toestanden in de wereld leiden.
Misschien heeft de mens het nodig om weer een beetje normaal te worden en heeft iedereen een spreekwoordelijke klap op zijn hoofd nodig om tot een beter nadenken te komen.

Maar soms heb ik het idee dat iedereen momenteel een beetje aan het doordraaien is.
Jij doet niet wat ik wil, dan neem ik zelf het recht in handen. We delen geen klapje uit dan, maar pakken wapens, bommen, noem maar op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!