dinsdag 12 juli 2016

197. Lekker op consuminder-pad weer

Momenteel zit ik weer heerlijk in de consuminderflow. 
Deels ben ik aan het opruimen van opgespaarde overtollige rommel van afgelopen jaren en deels ben ik lekker bezig aan de praktische kant van het consuminderen weer. 
En dat voelt lekker. Helaas ben ik alleen en dan is de motivatie soms ver te zoeken. Je hebt geen tegengas of mensen die je eens even op een ander verrassend punt kunnen brengen. Lezen helpt wel wat, maar dat maakt je blik vaak niet veel meer open. 
Daarom kijk ik af en toe weer eens wat youtube filmpjes als extreme couponing  of extreme cheapskates. Dat is dan wel weer het andere uiterste, maar het opent mijn blikveld toch wel weer voor nieuwe uitdagingen. 

Op consuminder-gebied is er helaas niet veel nieuws te zien daar. Misschien dat jullie nog andere inspirerende filmpjes weten? 
The Green Granny was ook even een rage, maar die dateert ook al weer van een jaar of 7 geleden en waarschijnlijk zijn er wel meer van dat soort dingetjes te vinden, maar dan moet je maar net de juiste zoektermen weten. 

Ik probeer in ieder geval weer met een frisse blik in het leven te staan en weer wat nieuwe uitdagingen te vinden. Dit boek was ik aan het lezen. Het is geschreven door de overbuurman van mijn vader en speelt zich vooral in de jaren 20 en 30 van de afgelopen eeuw af. 
Boeken over het dagelijks leven van de gewone mens hebben altijd al mijn interesse gehad, vooral die van wat vroeger in de tijd en dat speelt zich helemaal nog niet zo heel lang geleden af. In de afgelopen 100 jaar is er heel veel veranderd. 

Voorlopig heb ik weer een laptopje dat werkt en na dagen puzzelen heb ik ook mijn laatste foto's weer van mijn mobiel af kunnen halen. 
Ik heb een ouderwetse BlackBerry Bold, maar die werkt voor mij prima als camera voor onderweg. Daar kan ik prima snel even een plaatje mee schieten. 
Eerst kreeg ik alleen maar grijze plaatjes te zien of een soort luxaflex afbeelding en maar een paar foto's kwamen wel goed door. Terwijl ik ze op mijn toestel wel prima kon zien, maar dat is gelukkig nu ook weer opgelost. Tegenwoordig moet je toch wel overal wat fotootjes bij kunnen zetten. Ook voor de verkoop of weggeef willen mensen eerst zien wat het precies is wat je aanbiedt.  
 
Dit inspireert me momenteel ook lekker als ik aan het schrijven ben. Gevonden in een kringloopwinkeltje in Drenthe. Zo'n lekker oud boerderijtje waar het leven nog heel simpel is. 
Ik probeer wel op mijn kleine vakanties iets leuks, kleins en/of bruikbaars te vinden als souveniertje uit die streek. En meestal lukt dat ook wel. 
Van mijn laatste kleine vakantie heb ik een klein hindeloper beschilderd krukje meegenomen, leuk als bijzettafeltje of voetenkrukje. Toen zaten we (mijn vader en ik) in een heel klein dorpje in Oost-Friesland, maar Drenthe blijft nog steeds favoriet bij ons. 
Friesland was ook mooi en we hebben daar ook veel gezien, maar in Drenthe voelen we ons helemaal lekker om een onverklaarbare reden, want we komen er oorspronkelijk helemaal niet vandaan, maar er zijn meer familieleden terecht gekomen in het verleden. Iedere jaar zeggen we toch maar weer iets in Drenthe zoeken volgend jaar, als het ons gegeven is uiteraard. We hebben ook de Achterhoek eens gedaan en afgelopen voorjaar Friesland dus, maar we zijn al een jaar of vijf iedere keer weer in Drenthe uitgekomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!