woensdag 28 december 2011

46. Op naar 2012

Nog even een paar dagen bijkomen voor het nieuwe jaar weer begint.
Duik straks lekker de keuken in om nog het één en ander vast te braden voor komende dagen. Kreeg nog een grote rollade in mijn kerstpakket, kunnen gelijk de vier kippenpoten ook meeliften de oven in. Dan heb ik komende tijd weer vlees genoeg liggen. De koelkast moet ook weer eens nagelopen worden. Ik ben al van alles aan het uitdelen geweest, maar er zit vast nog wel een ondergeschoven kindje in. 

Mijn kerstcadeau van mijn werk ook maar gelijk vandaag gekozen, dit keer een staafmixer/hakker/mixding.  Vorig jaar had ik een uitgebreid messenblok gekozen.
Dit zag er ook redelijk compact uit en handiger voor mijn 1 persoonshuishouden. Dan kan het grote keukenapparaat er ook uit. Die gebruik ik toch al amper de laatste tijd. Het kost meer tijd en moeite om het ding tevoorschijn te halen en weer schoon te maken, dan zelf maar met de hand te snijden, raspen of te hakken. 

Ik kwam vandaag ook nog wat leuks tegen. Artjournal, ik had er nog nooit van gehoord. Maar na wat googelen toch weer wat wijzer geworden. Een soort dagboek bijhouden en dat zelf opsieren met tekeningen, verfwerkjes enz.
Nu was ik net zelf ook weer eens aan het schrijven geslagen om het één en ander te verwerken, maar alleen maar letters is ook zo saai.
Ik had nog een dummy liggen uit een witteboekenwinkel en die ga ik nu ook maar eens opsieren met van alles. Vroeger tekende ik graag en ook met waterverf  en aan volksschilderen heb ik ook periodes gewerkt. Dit is een combinatie van van alles door elkaar. Ik ga me er eens lekker verder aan tebuiten om er zo ook een vrolijk boek van te maken, kunnen de eventuele zwarte pagina's altijd dichtgeplakt worden na verwerking. 
De kerstspullen zijn ook weer opgeruimd hier. Het was al een beetje zielig qua versiering en de stemming zat er ook niet in dit jaar.
Ik lees lekker wat, drink eens een mok koffie en heb zowaar gisteren al een zak oliebollen meegenomen, dus de eerste is ook al weer lekker binnen gegleden. Dit jaar zal ik ze niet zelf gaan bakken, denk ik nu, maar dat kan nog veranderen. Ik vind ze wel een stuk lekkerder als ik ze zelf maak.
Ik heb mijn 52 consuminderdoelen voor komend jaar ook pratisch rond. Nog even nalopen of ik soms dingen dubbel heb staan, maar dan mag er weer een vers jaar starten wat mij betreft. Lekker wat terugmijmeren, oudejaarsconferences luisteren straks en dan sta ik weer te trappelen om het nieuwe jaar te starten. 

Een verse agenda in gebruik nemen vind ik ook zo lekker. 
Alles goedkoop gevonden uiteraard, de l. idl had een kantooragenda voor 1,99 met een bladzij per dag al een tijdje terug. Die gebruik ik als huishoudboek, kasboek en alles. Later hadden ze ook nog een kunstlederen luxe organizer voor 5,- of 6,- Euro, die gaat straks in de tas mee. 
Zo kan ik weer netjes voor de dag komen bij mijn clienten ook.
Een heel goed consuminder 2012 voor iedereen van Simpel Thuis
  

3 opmerkingen:

  1. Wauw 52 consuminderdoelen. Ik ben erg benieuwd. Een nieuwe agenda vind ik ook altijd zo fijn.

    Alvast een fijne jaarwisseling.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, vertel op :) Ben nieuwsgierig. En zeker jammer van die mooie apparaten, ben ook altijd een half uur bezig met schoonmaken. Dus de sapmaker is weer terug naar mama :) Hopelijk is deze wel naar je zin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me leuk zo'n artjournal! En ik ben ook altijd gek op zo'n verse lege agenda. Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!