woensdag 14 december 2011

40. Ziek/col en Consuminder Woensdag

Vandaag voor het eerst ziek thuis in vijf jaar. Begon gisteren al met spierpijn alsof ik de tien kilometer gelopen had en vage rugpijn, maar vanmorgen werd ik echt brak wakker. Hoofdpijn, algeheel niet lekker, dus griepje/kou te pakken.
Dus hangen we maar wat rond en zitten eens achter de computer.
De sjaal/col zoektocht is wel afgerond. Ik kreeg de volgende tips binnen.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
http://www.ravelry.com/patterns/library/gap-tastic-cowl
‘k Weet alleen niet of je hem zien kan als je geen lid bent bij Ravelry.
Ik brei hem zoals gezegd met dubbele draad Zeeman ‘wol’ op naalden 8 omdat ik geen 9 had en heb daarom wat extra steken opgezet (161)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
De manier waarop ik hem brei is als volgt.
Pen 5 en dan 100 steken op zetten.
Je breit al naar gelang in patroonsteek tot je de juiste lengte hebt.
Alles afkanten,zijnaad dichten en klaar!!!!

Zo'n kol is niks meer dan een grote tunnel die je over je hoofd laat glijden
en dan drapeerd naar smaak en warmtewens.
Wil je iets meer vorm dan zet je 150 steken op en mindert naar gelang 50
steken.
Loopt de kol iets taps toe,is misschien ook wel lekkerder op de fiets.

Paar jaar geleden kreeg je hem van 538 van fleece met een koordje aan 1 kant om um wat aan te trekken tegen inwaaiende wind.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Met zo'n leuke fleece deken van I.KEA kan je trouwens ook nog de randjes gebruiken voor een extra leuk effect.

Maar een col in recht en averecht gebreid is ook erg leuk.
Zeeman heeft op dit moment groen/blauw gemeleerd liggen(ben ik een vest van aan het maken)en in dezelfde kleur fluffy garen.
Dan brei je 5 cm met acryl,2 toeren fluffy en dan 10 cm acryl.......2 toeren
fluffy.


Kortom weer zeer bruikbare ideetjes om snel en goedkoop zo'n lekkere warme col te maken en I.kea fleece dekentjes heb ik nog wel liggen.
Ik had voor alle kinderen wel dekentjes in huis en heb nog nieuwe liggen ook. Geel, rood, blauw en zwart, met beestenpootjes, in tijgerprint, lila/wit enz. Keus genoeg.  Kon ik nog eens snel van kleur wisselen en zeer betaalbaar ook. Daar ga ik eerst maar eens een col van zien te maken. En de I.kea fleece dekentjes hebben inderdaad van die leuke verschillende randjes.
Lekker warm op de fiets en met de winden van nu, toch ook wel erg lekker warm om je nek.  
Lange lap breien en aan elkaar maken is ook wel een optie. Mijn breikunst houdt op bij recht en averecht, maar ook daarmee kun je wel leuke ribbeltjes maken en het fluffy idee is ook leuk om eens uit te proberen.
Voor rondbreien moet ik weer op zoek naar een rondbreinaald, al las ik ook ergens op een forum dat de W.ibra die zeer betaalbaar heeft. Daar heb ik ook mijn haakkatoen zeer betaalbaar vandaan.
Maar de stad in gaan is nu even geen optie. Ik hou me vandaag even lekker rustig, wat administratie gedaan en rustig nuttig bezig geweest. 
Boodschappen zijn niet nodig en eten is in huis. Het gaat gelukkig wel buiten mijn maag om. Hoorde ook al van buikgriep en noro uitbarstingen met veel overgeven en diaree en hele gezinnen die na elkaar plat gingen, maar die versie heb ik gelukkig niet.
Maar ik mag de ouwetjes ook niet ziek maken, dus onverwachts lekker thuis nu.
En dus van de nood maar een deugd maken.

 



1 opmerking:

  1. Vanaf gister ben ik aan de beurt geloof ik.. :o(

    Leuk om te zien dat je ook op Ravelry zit. Onder welke naam ben je actief? Als je het leuk vind: ik zit onder GoodOldHousehold. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!