maandag 26 december 2011

45. Serious Request 2 en Kerst

Afkicken van Serious Request nu en dan is het dubbel stil ineens. Al geniet ik nu nog wel van de muziek op de radio 3fm, maar ik mis de 3 dj's en de sfeer rond het Glazen Huis.
Iedere dag zolang ik wakker was de beelden bekijken en vooral Gerard Ekdom was mijn favoriete dj in het huis.
Maar aan al het goede komt ook een eind en het resultaat was ook geweldig.
Ruim 8,6 miljoen voor de eerste nood voor mama's in oorlogsgebieden. Redt een moeder dan red je een gezin, was weer een heel goede actie voor de kerstdagen.
Prive was het even een puinhoop in de gezinssituatie, vandaar even een blogstilte.
En eerste Kerstdag is door mij dan ook in een grote emotionele rollercoaster doorgebracht, al heb ik wel ter afsluiting toch bij een oude aangetrouwde tante het kerstdiner gebruikt, samen met mijn vader en nog een vriendin van haar.
Dat was al lang afgesproken en het werd toch nog wel gezellig. Ik was welliswaar het jonkie in een gezelschap van allemaal 80+ers. Maar er werden vele leuke herinneringen opgehaald aan vakanties die niet helemaal goed gingen en we hebben toch wel veel gelachen ook. Vele jaren zijn we in onze jeugd samen met de wederzijdse gezinnen op vakantie geweest. 

Zaterdagmiddag was ik toch nog maar even snel de stad in geweest om voor vandaag nog wat aan te schaffen.
Gelukkig wist ik wel wat ik wilde halen, dus dat was snel gedaan. Vanmiddag word ik opgehaald voor een Kerstetentje bij middelste dochter en schoonzoon, die komend jaar ouders hopen te worden van hun eerste kindje. Dus wat lieve babyfrutsels aangeschaft voor de a.s. verse ouders en een leuke doos voor de ouders samengesteld van dingen die ik al in huis had met wat aanvulling erbij. Ik geloof dat ik wel geslaagd ben, maar dat zal ik later pas merken. Ik heb er wel een goed gevoel bij dit jaar. 

Ook mezelf een klein kadootje gegeven, wat wol en breinaalden zodat ik zelf een col/shawl kan breien en een Flow. Daar had ik veel over gehoord en eigenlijk nog nooit ingekeken, maar na zoveel positieve geluiden gehoord te hebben, mezelf maar zo'n blad kado gedaan en ik kwam ook nog een Flow Doeboek in de super tegen en die ook meegenomen in de hoop er veel plezier van te gaan krijgen komend jaar. Na alle commotie van het afgelopen jaar en zeker ook nog van afgelopen weekend was een flinke portie mindfullnes en inspiratie weer zeer welkom. 
Ik ben klaar voor een vers jaar, dat hopelijk weer meer rust in mijn leven gaat brengen. Financieel begint alles gelukkig nu beter te gaan lopen, al kan er natuurlijk altijd weer iets gebeuren. Ik ben nog niet zeker van mijn baan. Komend jaar kan mijn derde jaarcontract uiteraard ook niet verlengd worden, maar daar gaan we maar even niet van uit.
Een verse agenda ligt klaar, heerlijk met een schone lei weer van start gaan. Nog een weekje vrij en dan weer opgeladen het nieuwe jaar in. 
    

1 opmerking:

  1. Van Serious Request dan nu naar de top 2000 joh ;-) Kop ervoor en positief blijven voor 2012. Het Flow doeboek is erg leuk, en vooral heel nuttig. Hopelijk heb je er iets aan. Alvast de beste wensen voor 2012!

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!