zondag 5 november 2017

219. Een weekje verder weer

Deze week weer verder met de voorraad opmaken en alleen maar noodzakelijke- en verse waar aanvullen.
Het scheelt zeker in de wekelijkse uitgaves. 
Deze week maar 19,57 uitgegeven aan boodschappen. Normaal was het toch wel drie keer zoveel gemiddeld per week. 
Ik merk wel dat ik af en toe toch wel heel erg behoefte aan een maaltijd met verse groente heb. Elke dag pot- of blikgroente gaat toch wel erg tegenstaan. 
En ik had afgelopen week ook een keer erge zin in een frietje. Dus een zakje diepvries friet meegenomen, daar eet ik wel twee keer van.
Mijn vriezertje zat vol met vlees/kip/vis vooral. Ik had er verder alleen nog spinazie en boerenkool in zitten. 
Dus de spinazie is de afgelopen week soldaat gemaakt met een stukje zalm ooit in een aanbieding gekocht. 
Afgelopen zaterdag maar eens mijn voorraad uitgezocht, want door mijn huisopknapbeurt was alles in dozen en tassen terecht gekomen. En was ik zelf het overzicht wel kwijt. Soms dacht ik iets wel te hebben, maar kon ik het gewoon niet snel genoeg vinden en dan kocht ik het er maar weer bij. Blikken en potten groente had ik meer dan ik dacht, toen ik alles bij elkaar had gezet. 
Ik weet wel dat ik nooit meer zoveel in zal slaan. Nu weet ik wel dat ik zelf ook niet alles zelf heb gekocht, er is een deel gekregen en ik ben veel meer vers gaan koken, dus dan bleven de potten en blikken gewoon staan. 

Maar ik wil gewoon een heel stuk minder.
Ik merk ook dat ik nu wel heel erg kritisch kijk naar wat ik wel haal. Of dat echt nodig is en het zou zelfs nog wel iets minder kunnen. Maar soms heb je gewoon trek in iets anders, zoals de frietjes bijvoorbeeld. Ik had ze ook zelf kunnen maken, maar in dit geval koos ik voor het gemak en nam een zak ribbelfrietjes van 0,97 en daar eet ik dan twee keer van met zijn tweeën. 
Ik heb in ieder geval weer overzicht en een grote doos potten en blikken groente bij elkaar verzameld en een kleinere doos met andere producten als pasta, meel, tomatensaus, jam, enz. Alles is nu een keer door mijn handen geweest en ik weet weer wat waar is nu. 

   
   

1 opmerking:

  1. Vers is ook lekkerder. Potjes en blikjes groenten zijn wel handig voor nood.

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!