donderdag 28 april 2016

190. Opruimen weer

Na het weekje vakantie was ik het helemaal zat thuis.
Ik zat gewoon helemaal dichtgebouwd in mijn huiskamertje. 

Ruim een jaar geleden had ik een aparte ronde eethoek gratis op kunnen halen en ik was er ook heel blij mee, maar achteraf nam die veel te veel ruimte in. En zat ik vaak een beetje klem tussen de tafel en mijn wandmeubeltje erachter. Ik had ook nog 4 donkerbruine houten stoelen staan en inmiddels ook twee leuke witte stoeltjes met een blauw leren kussen opgehaald, die lekker zacht zaten.  
En ineens zag ik in dat die tafel gewoon weg moest. 

Samen met de 4 houten bruine stoelen, want ik heb ook nog een witte schommelstoel staan waar die twee witte stoeltjes wel leuk bij passen en ook nog een wit houten bankje. 
Dat is eigenlijk meer dan genoeg voor dagelijks gebruik. 
Ooit wilde ik alles helemaal ouderwets inrichten, maar nu kies ik toch voor praktisch en goed schoon te maken en er was ook al een witte tv-kast binnengekomen. 
Dan moet je gewoon één lijn doortrekken. 
Zodat het ook minder rommelig oogt dan met allerlei stijlen doorelkaar.
Dus had ik de tafel en de stoelen op facebook gezet, eerst op 1 groep en later op 2 groepen en uiteindelijk reageerde er gelukkig 1 persoon die ze graag op wil halen.
Dus nu heb ik weer een stuk vloer teruggevonden. Heerlijk weer.
En de mevrouw die hem op kwam halen was ook weer helemaal blij.

Komende maand ga ik toch weer verder met dingen wegdoen. Gratis of tegen een klein bedrag of proberen te ruilen tegen iets nuttigs. 
Eerst hoop ik nog dat dit weekend het laminaat weggaat dat ik al een tijd in de gang heb staan voor een goede bekende. Die zou gaan verhuizen en was druk op huisjes aan het reageren, maar uiteindelijk ging dat allemaal niet door. Ik kon ergens hals over kop gratis laminaat ophalen en ik wist dat zij geen vervoer had, dus dat voor haar opgehaald met het oog op haar nieuwe woning. Maar ondertussen staat het al een flinke tijd te wachten, ik werd ziek, zij werd ziek en nu proberen we toch een afspraak te maken dat het nu eens opgehaald wordt. Ik had al eens aangeboden om het te brengen als zij voor mensen daar kon zorgen om het uit te laden, want ik kan geen trappen lopen met stapels laminaat. Maar dat lukte ook niet. 
Een legere gang zou nu toch ook wel erg prettig zijn. Dat is toch de eerste indruk als je de deur open doet en zo groot is die nu ook weer niet.  
Ik wil ook heel graag gaan knutselen en wat kleine meubeltjes op gaan knappen. Met twee harige katten in huis, wilde ik dat lekker in de schuur gaan doen. Het weer werkt nog niet erg mee daarvoor. Het is gewoon nog te koud daarvoor. Op mijn slaapkamer wilde ik het eerst gaan doen, maar daar heb ik eigenlijk ook niet erg veel plek, plus dat het me ook niet erg gezond lijkt om in verf- en lijmluchten te gaan slapen. Daar wil ik het ook graag ook rustig houden. Een plek om te slapen en niet dat er allerlei projecten me toe zitten te roepen om af te maken. En de zolder is ook nog niet erg beloopbaar. 
Daar zou ik 's winters eventueel ook naar toe kunnen uitwijken, maar dan moet ik daar ook eerst wel eens heel hard gaan opruimen. 
Daar liggen nog heel veel boeken in dozen en zakken en alles wat ik eerst kwijt moest na mijn verhuizing. Veel kan gewoon weg denk ik achteraf, maar ik moest veel werken en was op als ik thuis kwam. 
Het ligt er al jaren en gemist heb ik niks ervan. Maar het moet toch eens door mijn handen heen gaan. Dus komende tijd is een mooie tijd om dat nu eindelijk eens aan te pakken. Er liggen ook wel hele leuke spullen tussen die ik via rommelmarkten voor later had aangeschaft, als de kinderen de deur uit zouden zijn. Dan zou ik mijn huisje naar mijn smaak aan kunnen kleden en inrichten.     



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!