maandag 30 april 2012

81. Koninginnedag 2012

Heerlijk vrij vandaag gehad en 's morgens eerst een was gedraaid en uiteraard buiten opgehangen op deze enige mooie droge dag.


Een klein stukje van het bezoek van de koninklijke familie gekeken op tv en toen maar snel op de fiets gesprongen om in Delft te gaan neuzen op de vrijmarkt.
Daar was ik al snel weer van genezen, veel te druk, je kon er amper lopen. Heel mensen met kinderwagens die bleven steken en opstoppingen veroorzaakten, blerende peuters en ik had het al snel gezien, korte weg terug naar de fiets gezocht met zo min mogelijk smalle stukken, zodat ik normaal een beetje door kon lopen, want van steeds slenteren en stoppen word je helemaal snel moe. Het was een zeer goedkoop dagje zo, want ik zag vrij weinig en niks dat ik niet kon laten liggen.

Lekker weer naar huis gegaan en in de tuin, beetje uit de zon, eerst weer een beetje bij gekomen. 
Stukje opgeruimd, hapje eten gemaakt en zo nog even het afwasje doen. 
Zondagskrantje doorgelezen op zoek naar ander werk, maar helaas weer niks solliciteerbaars gevonden. 
We blijven het maar zonnig opvatten en gaan gewoon door. We hebben nog werk, dus dat eerst maar zien vol te houden, al is het niet mijn favoriete bezigheid. Voor de ouwetjes doe je het wel weer graag, zeker als je ziet hoe ze soms erg stumperend nog door het leven moeten.
Maar ik word ook een dagje ouder en dat merk ik wel. Na tien huizen per week schoonmaken is mijn accu aardig leeg en ik wil zo graag ook van de leuke dingen nog kunnen genieten. Mijn eigen huisje leuk maken en van mijn tuintje genieten.  
         

1 opmerking:

  1. Die drukte klinkt afschuwelijk! Ik wil dan ook nog maar één ding: WEG!

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!