zondag 29 april 2012

80. Fijne consumindertuinzondag

Vandaag was het 's morgens koud gewoon, heb eerst een trui aangetrokken en uiteindelijk de verwarming ook een poosje aangedaan, maar later 's middags werd het onverwachts ineens een stuk lekkerder qua temperatuur en ben toen nog een poos buiten bezig geweest.
Na een midweekje weg is alles ineens weer opgeschoten, onkruid maar ook de rabarber is ineens een heel volle plant geworden die ik mogelijk in stukken kan delen. Eerst maar opzoeken wanneer dat kan. Van piepklein tuincentrumplantje is het nu een forse plant geworden met meerdere groeipunten, die ik volgens mij ook ooit weer kan delen in meerdere stukken.
Ook de aardbeien bloeien nu, dus daar verwacht ik binnenkort ook wel de eerste vruchten aan.
Voor de aalbessen en kruisbessen heb ik dit jaar een net, zodat ik hopelijk zelf iets meer kan oogsten als daar wat aan komt. De struikjes heb ik meestal via de ruilkring 'gekocht', al komt de kruisbes wel uit één of andere aanbieding. Vorig jaar heb ik die net iets te lang laten rijpen, er hingen aardig wat kruisbessen aan, maar toen ik wilde oogsten was er net nog eentje over en de rest is in de vogels gegaan. Maar die ene smaakte dan ook zeer bijzonder. 
Vandaag weer veel onkruid weggewerkt, een paar tomatenplantjes van mijn vader in de grond gezet op weer een andere plek, helaas nog geen kasje ervoor, dus blijf zoekend naar geschikte plek. Jaar 1 in de zon gezet en het werd niks, vorig jaar groeiden ze prima en vormden wel vruchten, maar die gingen ineens bruin worden/rotten, dus weer niks. We blijven gewoon proberen.
Morgenochtend ga ik wel lekker even rommelmarkten en hopen dat er iets leuks opduikt. Ik zoek voornamelijk oude gebruiksvoorwerpen en die zijn niet echt algemeen verkrijgbaar.  Dus dat is echt gewoon een treffer als er wat zou zijn. Ik merk dat ik steeds minder winkel voor de lol.  Soms kijk ik nog wel maar ben snel weer buiten. 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!