zondag 25 september 2011

5. Mijn simpelthuis-genoten

Dit zijn mijn simpelthuisgenoten. De rode is Garfield en de lichtere is Ren. De laatste denkt nog wel eens dat hij een klein katje is en kruipt regelmatig op mijn nek en gaat dan heerlijk liggen na eerst kopjes te hebben gegeven. Na een half uurtje wordt hij wel erg zwaar. Samen hebben ze ook wel hun gekke tijden, dan rennen ze de trap op en af.
Af en toe zijn ze knap irritant, want ze zijn ook overal waar ik ben. Ga ik even wat was boven ophangen dan lopen ze mee en liefst klimmen ze ook nog op het wasrek in het trapgat. Daar heb ik tegenwoordig maar een oude dekbedhoes opliggen, want als er zwarte kleding tussen zat, was die ook binnen de kortste tijd weer harig en dan kon ik weer opnieuw beginnen. Mijn jongste zoon komt ook regelmatig zijn was brengen en hij heeft alleen maar donkere kleding, dus we zijn wijs geworden. 
En zodra ik weer naar beneden ga moet ik ook weer uitkijken waar ik loop, want ze rennen net zo hard weer mee naar beneden. Als ik ga slapen gaan ze ook mee naar boven en slapen dan netjes ergens op hun hangmatje of op een stoel. 's Nachts komen ze niet op bed, maar zodra ze in de gaten hebben dat ik mijn ogen open doe dan staat Ren wel klaar om me kopjes te geven tot ik daadwerkelijk uit mijn bed stap. Maar verder zijn het heerlijk gezellige kroelers, die graag in mijn buurt zijn.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!