vrijdag 23 september 2011

3. Simpel thuis koken

De laatste tijd zat ik nogal goed in de tomaten. Eerst had ik via een lokale kweker een hele grote zak soeptomaten meegenomen voor 1 euro. Met gesnipperde paprika's en uien tot een grote pan pastasaus gemaakt. Lekker in bakjes verdeeld en in de vriezer gestopt en van de week al een 1-persoonsportie geconsumeerd. Met een restje shoarmavlees en pasta tot een hele snelle maaltijd getransformeerd die binnen 15 minuten op mijn bord lag. En hij was heerlijk.
Gisteren kreeg ik gratis 3 strengen trostomaten mee. Helaas waren er een stelletje gebarsten en vroeger zou ik die weggegooid hebben, maar vandaag heb ik ze tot een heerlijke stevig gevulde tomatensoep verwerkt. Met een paar teentjes knoflook eerst aangefruit in een beetje olijfolie en 20 min. laten stoven, daarna een aangesneden gele paprika in stukjes erdoor gedaan en een blikje tomatenpuree en weer even door laten stoven en vervolgens 2 bouilionblokjes en een halve liter kokend water toegevoegd, twee handjes vermicelli en ik had nog een blikje met een soort grote witte bonen staan, die ik op het laatst meegewarmd heb, want als groente zagen ze er niet zo aantrekkelijk uit, maar als soepvulling deed het goed dienst. Als laatste nog twee bbqworstjes (met 35% korting, de andere vier in de vriezer voor later) in halve plakjes erdoor gedaan en wat peper en zout en het werd een heerlijke maaltijdsoep met twee broodjes kruidenboter. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!