woensdag 19 oktober 2016

212. Van de hak op de tak

Alleen al het vooruitzicht op een beetje ruimte laat me af en toe van de hak op de tak gaan. 
Zo zat ik van de week een beetje via Facebook te surfen en daar werd een stacaravan aan geboden voor een redelijke prijs. 
Alleen stond er niet bij waar die caravan stond. Wel de naam van het recreatiepark waar hij stond. 
Dan ga ik dus op zoek naar dat park en kwam in de buurt van Brielle terecht. Dat is niet zo gek ver weg, dus dat biedt mogelijkheden. 
Nu vond ik de caravan zelf en het interieur niet erg mijn smaak en wat doe je dan?
Je kijkt of er nog meer te koop staat daar via het park zelf. En dan kom je een heel goedkope stacaravan tegen.
Alleen zie je deze niet van binnen. Dat er wat aan gebeuren moet is duidelijk te zien. Maar deze vind ik leuker dan de strakke moderne polyester gevallen met standaard zithoek en keukentje. 
Maar het biedt wel mogelijkheden als leuk en simpel buitenhuisje, wat je makkelijk zelf kunt onderhouden. Een likje verf doet wonderen in dit geval en wat zou het leuk zijn om af en toe ook andere mensen een vakantie te kunnen laten beleven, die dat nu onmogelijk kunnen betalen. 
Ik wil er zeker wel even gaan kijken en misschien ren ik wel heel hard weg, als ik het in het echt zie. Maar kijken gaan we in ieder geval binnenkort een keertje. 
Mijn zoon zag er ook wel iets in en met hulp van de kringloop en leuke frisse gordijntjes moet het toch wel een leuk zomerverblijf kunnen worden. Er is waterrecreatie in de buurt, wifi op het terrein, een speeltuin voor kleinere kinderen en recreatie voldoende in de buurt.  
We gaan niet over één nacht ijs en het leuke is dat je tegenwoordig via Google al heel wat wijs wordt voordat je er ook maar in de buurt geweest bent. Dat is wel een hele vooruitgang. 
Je kunt vast thuis voorbereidend werk doen en je bent al een stuk wijzer voordat je maar een stap zet. 

4 opmerkingen:

  1. Jeeee, wat spannend! Wij houden ook van onconventionele 'caravans'. Lekker buiten zitten, buiten eten, wandeling maken, vriend fietsen en ik lekker handwerken....ik ben benieuw naar wat je aan gaat treffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Denk er wel aan dat er ieder jaar stageld betaald moet worden, en dat is tussen de 1000 en 2000 €....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik mag graag dromen en ga daarna op zoek naar de feiten erom heen, zonder ook maar een stap gezet te hebben. Via andere kanalen kreeg ik al heel wat info binnen, ook persoonlijke ervaringen met het beheer aldaar zelf. Maar het dromen en uitzoeken is voor mij al een hele leuke ervaring die niet iedereen snapt.

    BeantwoordenVerwijderen

Consuminderreacties graag!