zaterdag 1 oktober 2016

210. Was de tv-programmering vroeger leuker?

Bij mij gaat de tv nog amper aan. Ik kijk het nieuws en sommige woonprogramma's en af en toe eens een Engelse detective, maar dan houdt het wel zo'n beetje op. En ik heb laatst Roots gevolgd, de miniserie over de slavernij. Ik vertrek of woonhuis in de zon wil ik ook nog wel eens kijken. 

Maar in een gesprekje met een zoon kwamen we erop dat we vroeger eigenlijk veel meer series en films keken. 
Startrack was zo'n serie die we eindeloos met zijn allen keken. 
Maar ook  Mc Giver, Hercules, Charmed, The Gilmore Girls, The A-team, Sliders, the Crow en Gray's Anatomy en nog heel veel meer. 
Er waren nog leuke shows in het weekend. 
En natuurlijk ook de Thunderbirds toen ze kleiner waren en nog heel veel andere series en films die we allemaal graag zagen. 
Daar gingen we dan echt met zijn allen voor zitten.  
We hielden eigenlijk allemaal wel van een beetje fantasy, geschiedenis en heel af en toe huurden we ook een paar videobanden en gingen dan een filmavond houden. 
Maar dat is tegenwoordig helemaal weg. 
Ik hoor wel dat mensen via de bekende abonnee-aanbieders nog films en series kijken, maar vaak gaat dat dan alleen. 
Ik hoor nooit meer dat mensen gezellig met een clubje mensen een filmavondje thuis houden. 
Ik vond het juist de charme dat je weer een week moest wachten voor de volgende aflevering kwam en nu kan je een hele serie of seizoen bij wijze van spreken achter elkaar gaan zitten kijken.

Wij gingen er echt voor zitten dan, glaasje drinken erbij met een knabbeltje en vol verwachting keken we dan weer "onze" aflevering af. Maar dat gevoel heb ik tegenwoordig nog amper. De tv staat hier meer uit dan aan. Er wordt nog amper over iets na-gepraat in mijn omgeving, terwijl je vroeger elke aflevering van een goede serie ook met andere mensen in je omgeving besprak. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!