woensdag 25 maart 2015

157. Het gaat lekker

Maandagmorgen gelijk aan de telefoon gehangen bij de woningstichting over mijn haperde toilet en er zou contact worden opgenomen want de beide medewerkers die daarover gingen waren beide in gesprek toen ik belde. Vervolgens hoorde ik niks meer tot 4 uur 's middags. Toen kreeg ik iemand aan de lijn met duizend excuses, want de betreffende mevrouw van 's morgens was vergeten de boodschap door te geven. Nu stak het wat mij betreft niet op een dagje, want het werkte nog wel, al was het niet van harte.
Dinsdagmorgen tussen 10 en 12 zou iemand van de woningstichting langskomen.
Die stond al vroeger voor de deur, met een ploppertje in zijn hand. Gelukkig was ik al aangekleed en kon ik hem fatsoenlijk binnen laten. Hij moest de eerste hulp bieden en even bekijken wat er ook alweer aan de hand was. Het ploppertje deed niks, het werd alleen maar erger, want na zijn bezoek liep het toilet niet meer, maar ook de afvoer in de keuken zat daarna helemaal dicht. Ik moest de kraan een tijdje aanzetten en dat liep ook niet meer weg.
De ontstoppingsdienst moest komen en ondertussen nam de man ook contact op met het bedrijf dat mijn vloertje moest vernieuwen. Die kon niet eerder dan volgende week maandag komen en dan ben ik weer aan het werk, ik heb alleen deze week even vakantie, dus weer terug proberen te koppelen of er niet eerder een gaatje zou zijn. Die had een klus in de buurt en als dat meeviel zou hij eerder kunnen, wordt nog vervolgd dus.
De ontstoppingsdienst belde gelukkig al vlot en die zou tussen 12 en 2 uur komen. De goede jongeman stond ook al vroeger dan gepland voor de deur en die heeft de verstoppping met grof materieel gelukkig weer door kunnen raggen met een apparaat. Ook mijn gootsteen liep spontaan weer leeg toen hij het probleem had weggedraaaid met een soort zware trekveer die hij met een motortje kon laten draaien. Het probleem blijkt richting hoofdriool te zitten. Zijn advies aan de woningstichting las ik later op de werkbon die ik via mail toegezonden kreeg: om camera-onderzoek te plegen aangezien ik als enige in de straat wel heel vaak een verstopping heb. Dit is al de vierde of vijfde keer sinds ik hier woon en daardoor zal ook mijn vloertje aan het rotten zijn gegaan. Eerst zal dat verholpen moeten worden, want anders blijft het probleem met een nieuw vloertje ook weer komen. Al met al schoot ik niet erg op met al dat soort extra telefoontjes, bezoeken en dichtzittende afvoeren. Ik zal morgenochtend nog maar eens de woningstichting bellen om te overleggen wat er na dit advies gaat gebeuren.
Tussendoor ben ik wel druk aan het ruimen steeds. De wc moest uiteraard helemaal leeg, de gang is al een stuk leger en de trap heb ik ook aangepakt en de keuken deels, er waren nog twee wassen blijven liggen die ik ook niet meer durfde aan te zetten. Vandaag ben ik eerst in de woonkamer begonnen met van alles door mijn handen te laten gaan. Dozen/tassen leegmaken, stapels boeken, papier en tijdschriften doorwerken, oude kranten wegdoen. Morgen ook maar wat tripjes glas-, plastic- en papierbak wegwerken.

Vanmiddag was ik het even zat en ben ik een boodschapje gaan doen en heb ik even een uitstapje naar de grote Kringloopwinkel gemaakt.
Even wat voorjaar in huis gehaald. Ik was al even aan het rondkijken voor een leuk mandje om de oogst straks gezellig mee naar binnen te kunnen nemen. Bij het tuincentrum rekenen ze fikse prijzen voor manden. Mijn wijn/sherry glazen sneuvelen nog wel eens bij de afwas of door de katten, dus weer een paar verse gehaald voor 0,10 cent p/st. Deze zagen er wel erg gezellig uit en weer eens een ander modelletje. En de bekertjes en schoteltjes pasten zo leuk bij elkaar. Leuk met een sapje en een hapje en ook het gietertje vond ik er heel gezellig uitzien, voor een plantje of een voorjaarsboeketje. De mand ga ik nog opnieuw bekleden, nu lag die bij het speelgoed, met een broderiedekje met een inktvlek erin en met een zeer aanwezig roze lint met strikken. Die gaat zeker groener worden, kijken of ik er een leuke afwasbare hoes in kan maken. Alles bij elkaar was ik 6,65 kwijt. Mand 2,50, gietertje 1,50, 4 glazen 0,40,  3 bekertjes 1,50 en 3 schoteltjes 0,75 . En ik ben er even lekker uit geweest en veel gezien wat ik niet gekocht heb. Dit is een flinke kringloopwinkel van drie etages met veel meubels, boeken en een hoop klein spul ook.  En ik heb alles goed bekeken,  boven begonnen en toen langzaam naar beneden gegaan. Maar verder kon niks me erg bekoren. Het opruimvirus is sterker momenteel, dus meer eruit dan erin en uiteraard consuminderig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!