zondag 15 januari 2012

52. Zondag met hindernissen

Vanmorgen eerst mijn vader met zijn huis geholpen.
Daarna wilde ik even nog een klein boodschapje doen onderweg naar huis bij de C1000, zodat ik ook even wat geld naar kleiner kon wisselen, omdat ik 's middags de verjaardag van mijn middelste dochter zou vieren.
In de winkel raakte ik mijn inrijkaart van de parkeergarage kwijt ontdekte ik net voor de kassa. Normaal stop ik die altijd in mijn portemonnee, maar vandaag dus net niet i.v.m. haast. Dat heb ik geweten dus, de winkel nog een keer of drie doorgelopen om te zoeken waar ik hem kon hebben laten vallen.
Maar helaas, niet weer gevonden.
Ik kom er al niet vaak meer, vroeger ging ik er op zondag nog wel eens boodschappen doen. Dus eerst kassadame gevraagd wat te doen, die stuurde me naar de klantenservice, die me weer naar een parkeerautomaat stuurde, waar inderdaad een telefoontje opstond dat ik in kon drukken en daarmee verbinding met een meneer kreeg.
Vroeger kon je er ook muntgeld in stoppen, maar deze werkte alleen maar met je pinpas en die had ik dus ook niet bij me. Verder verstond ik de meneer erg slecht, dus zijn kantoortje ergens in het winkelcentrum maar opgezocht met boodschappenwagen met een paar boodschapjes erin, zodat de meneer kon zien dat ik geen uren in de winkel was geweest. 
Daar kon ik ook niet betalen, dus werd ik de parkeergarage zelf weer ingestuurd, ergens middenin zou 1 automaat staan waar je wel met muntgeld kon betalen. Mezelf weer heel aardig daar bij de meneer gemeld en inderdaad kon hij voor mij daar via de computer een ander kaartje aanmaken dat ik met muntgeld kon betalen. Ik nog wel even slijm, slijm gepraat, want eigenlijk zou ik 14 euro voor een dagkaart moeten betalen, maar nu was ik voor 2,20 klaar. Maar ondertussen was er al minstens 1 1/2 uur voorbij gegaan en moest ik nog racen.
Thuis wilde ik me even opfrissen en omkleden en dan snel de fiets pakken. Een dik half uur te laat stapte ik bij mijn dochter binnen en daar viel ik ook nog bijna het huis in. De keuken lag iets lager na de drempel dan ik in gedachte had. Maar verder wel gezellig. Vader was er al en die ging al snel weer verder naar zus en zwager om daar te eten. Allebei mijn zoons kwamen er en een groot deel van de naaste schoonfamilie was er.
Tegen donker weer op de fiets gestapt, zodat ik nog een stuk avond zou hebben en zelf thuis maar een hapje eten verzonnen. Er was nog soep en ik heb een stukje varkensvlees in blokjes gesneden, met ui en knoflook en wat ketjap gebraden en heb dat met een snee brood toch heerlijk opgesmikkeld.
Ik had eerst iets als pizza in de oven willen gooien, maar dat duurde me bij nader inzien toch te lang. Zo zat ik binnen het kwartier aan tafel.

Gisteren nog genoten van Eigen Huis & Tuin. Daarin werd trouwens ook nog aandacht besteed aan de Kringloop. Er werd o.a. een woonboot onder handen genomen met een vast budget. Vloeren en wanden slokten een groot deel van dat budget op en er werden een bank en een lamp nieuw aangeschaft en toen bleef er nog 250 euro over voor de rest van de inrichting. Dus werd er voor de rest geshopt bij de kringloop.
Met wat verf, wat knutselen enzo werd het heel erg leuk.
Wat verschillende tafeltjes, stoelen, accessoires, schemerlampen, wat kastjes werden daar aangeschaft, opgeknapt en tot een geheel samengesmeed.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Consuminderreacties graag!