zaterdag 14 mei 2016

192. Gereedschap kwijt zijn

De plotselinge overgang van fris naar heet weer trek ik slecht, heb ik wel gemerkt afgelopen week. 
Een verademing is het dan ook voor mij dat het nu weer wat frisser is. Ik merkte het gelijk vanmorgen al, na een heerlijke nachtrust sliep ik plotseling een gat in de dag en sliep tot half tien uit. En mijn energieniveau is ook gelijk weer omhoog gegaan. 
Gelijk de wasmachine aan gezet, een mok koffie naar binnen en ik ging gelijk aan de gang in huis. 

Rommel opruimen, boterhammetje eten en ik moest op zoek naar een schuurmachientje voor mijn vader. 
Die heb ik ooit wel gebruikt en geleend dus uiteraard, maar waar hij terecht is gekomen? Ik heb echt geen idee, dus zoek ik op alle mogelijke plaatsen eerst uiteraard. Waar ik in eerste instantie dacht dat hij zou liggen niet dus. De persoon die hem voor mij gebruikt heeft weet ook niets meer, dus zoeken we weer verder. 
En wat je dan allemaal weer tegenkomt. De trapkast is bij mij een zwart gat waar veel in verdwijnt. Daar ben ik dus ook ingedoken en veel tegengekomen wat ook uitgezocht moet worden, maar nog geen schuurmachientje. 
Dan zijn er nog dozen en kratten waar hij mogelijk in is terecht gekomen. 
Of in andere kasten of toch in de schuur al betwijfel ik dat. Daar was het heel vochtig, vroeger stond die regelmatig blank bij grote regenbuien. Sinds de riolering vernieuwd is is dat probleem gelukkig wel opgelost, maar het blijft een vochtige plaats en niet erg geschikt om elektrische machines neer te zetten en op te slaan. Maar er kan zomaar iemand toch gedacht hebben om hem daar weg te leggen. 

Mijn gereedschap is ook zo'n rampentoestand. Ik heb ooit een complete set aangeschaft van hamer(s), schroevendraaiers, tangen, keurig in een karretje opgeborgen en het was de bedoeling uiteraard dat alles weer netjes teruggelegd zou worden na gebruik. 
Na vijf kinderen groot gebracht te hebben was alles versleten, vies onder de brommersmeer of weg, dus bij een aanbieding had ik een keurige nieuwe set van alles aangeschaft voor in het "nieuwe huis".  
Ik heb nu dus een lege kar met keurige lege vakjes en waar alles gebleven is weet "niemand". 
Er zwerft wel een bak ergens in de schuur rond waar iets in ligt, maar voor elke schroevendraaier moet ik weer op zoek. 
De waterpomptang weet ik nu toevallig op de trap te liggen samen met een steeksleutel, omdat ik die pas nodig had. En een hamer heb ik nu ook in huis bij de hand liggen. 
Maar de rest ligt nog ergens om gevonden te worden. Ik zoek nog kruisschroevendraaiers en rechte, de tangen en nog het één en ander. 
Voorlopig heb ik weer heel wat bekeken op zoek naar dat schuurmachientje. 
En straks ga ik toch maar de schuur induiken omdat ik denk dat hij daar niet ligt en hij daar dan toch waarschijnlijk blijkt te zijn. Juist omdat ik denk dat hij daar zeker niet is. 
Daar vind ik meestal de dingen die ik kwijt ben, op plekken waar ik zeker van ben dat ze daar niet zijn.

Update: Schuurmachientje lag dus wel in de schuur in een doos. PFFFFF, Gek word ik soms van dat soort dingen.




2 opmerkingen:

  1. Mijn ervaring is dat gereedschap verdwijnt op het moment dat je het los laat. Als ik de rolmaat gebruik en hem eventjes opzij leg, is hij niet meer te vinden, hetzelfde met schroevendraaiers enz. Ik heb al eens een bakje gepakt en daar iedere keer bewust alles tijdens de klus in teruggelegd. Werkt maar eventjes.
    Fijn dat je je machientje terug hebt.
    Merel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk herkenbaar, ik moet ook twee rolmaten hebben, maar waar??
      Bakje is hier nu ook ingesteld om alle gereedschap weer te verzamelen.
      Had gisteren ook de doos van mijn schroevendraaimachientje te pakken en alles zat er netjes in, oplader, hulpstukjes, behalve het apparaat zelf.

      Verwijderen

Consuminderreacties graag!